  • 1. Data: 2010-10-28 13:39:21
    Temat: Logo byłego klienta
    Od: Krzysztof <Krzysztof@b_eza_dre_s.u>

    Witam,

    Nurtuje mnie kwestia wykorzystania logo byłego klienta w referencjach
    mojej firmy usługowej, na mojej stronie www. Do tej pory korzystałem z
    tego logotypu za dżentelmeńskim przyzwoleniem "na gębę", nie
    podpisywaliśmy żadnego kwitu, etc, jedynie jakieś tam informacje w e-mailu.
    Niestety jakiś czas temu nasze drogi się rozeszły, klient przestał
    płacić, wiec sprawa wylądowała w sądzie za moim powództwem.

    Czy powinienem usunąć logo tej firmy ze swojej strony? Wolałbym uniknąć
    w rewanżu konsekwencji prawnych za nielegalne wykorzystanie cudzego
    wizerunku. Oczywiście, kwestią dobrego smaku i logiki z mojej strony
    byłoby usunięcie, jednak to znana na rynku firma, co za tym idzie wpływa
    ona korzystnie na moje tzw "portfolio", dlatego choćby w ramach rewanżu
    po wierzytelnościach korzyścią dla mnie było by pozostawienie tego
    logotypu na mojej witrynie.

    Jak to wygląda prawnie?

    Z góry dzięki za fachową informację.
    K.

  • 2. Data: 2010-10-29 19:14:49
    Temat: Re: Logo byłego klienta
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 28.10.2010 Krzysztof <Krzysztof@b_eza_dre_s.u> napisał/a:
    > Nurtuje mnie kwestia wykorzystania logo byłego klienta w referencjach
    > mojej firmy usługowej, na mojej stronie www.
    Hm..
    Prawnie - nie mam pojecia.
    Ale na zdrowy rozum - nikt nie powinien moc sie przyczepic jezeli jest mowa o
    firmie jako o "kliencie". Tudziez "obslugiwalismy firme XXX". Natomiast
    okreslenia w stylu "polecaja nas ..." to juz imho przesada bez pisemnego
    "polecania" tudziez referencji.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 3. Data: 2010-10-30 11:47:48
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    Użytkownik "Andrzej 'The Undefined'Dopierała" napisał w wiadomości grup
    l...

> [...]
    firmie jako o "kliencie". Tudziez "obslugiwalismy firme XXX". Natomiast
    okreslenia w stylu "polecaja nas ..." to juz imho przesada bez pisemnego

    Ale tu nie chodzi o słowa, ale o np. znak firmowy, grafikę.

    Jingiel

  • 4. Data: 2010-10-30 12:29:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> [...]
    > XXX". Natomiast okreslenia w stylu "polecaja nas ..." to juz imho
    > przesada bez pisemnego "polecania" tudziez referencji.

    Pomijając już to że takim klientem bym się nie chwalił.

    Kontrahenci bardzo lubią weryfikować takie referencje. A diabli
    wiedzą co nagada...
    Ba, w co większych dealach to nawet nie proszą o referencje, tylko po
    prostu o numery telefonów do osób w firmach klientów, żeby sobie
    samemu porozmawiać ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-11-02 13:15:43
    Od: Krzysztof <Krzysztof@b_eza_dre_s.u>

> [...]
    > Ba, w co większych dealach to nawet nie proszą o referencje, tylko po
    > prostu o numery telefonów do osób w firmach klientów, żeby sobie

    To zrozumiałe, jednak nie chodzi o chwalenie się. Chcę bardziej
    wykorzystać tamto logo tymczasowo dla przyciągnięcia i zastąpienia nowym
    klientem na podobnym poziomie powiedzmy "medialnym". Potem sam chętnie i
    bez skrupułów usunę wszelkie informacje dotyczące niegodziwca :-)

    Oczywistą i zrozumiałą sprawą jest, że może nagadać, i nawet
    sprostowanie sprawy i wyciągi z KRS nie skorygują tego w pełni - ryzyk
    fizyk.

    Tylko nadal nie wiem, jak ma się do tego kwestia prawna. Można legalnie
    wykorzystywać logo byłego kontrahenta w rubryce "współpracowaliśmy z
    (...)", czy nie?