    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli się
    Date: Fri, 13 Jan 2006 00:35:46 +0100
    <dp3dmo$oef$1@news2.ipartners.pl> <43b54122$1@news.home.net.pl>
    <dp3g1b$ppm$1@news2.ipartners.pl> <43b54a8d$1@news.home.net.pl>
    <dp3i15$r20$1@news2.ipartners.pl>
    <43b5533d$0$17937$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <dp3m7g$4uf$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <43c14a17$0$17951$f69f905@mamut2.aster.pl> <dprjtd$quq$1@inews.gazeta.pl>
    <43c2a9c4$0$17946$f69f905@mamut2.aster.pl> <dpunk9$kj8$1@inews.gazeta.pl>
    <43c40f59$1$17943$f69f905@mamut2.aster.pl> <dq17m5$t5e$1@inews.gazeta.pl>
    <dq1pct$p07$1@inews.gazeta.pl> <dq3d0e$9cc$1@inews.gazeta.pl>
    <dq3vaf$bcq$1@inews.gazeta.pl> <dq40l3$5il$1@news.onet.pl>
    <dq43k2$2d7$1@inews.gazeta.pl> <dq44f0$ak7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dq455b$7kv$1@inews.gazeta.pl> <dq46fa$b2k$1@inews.gazeta.pl>
    <dq47ke$dmp$2@inews.gazeta.pl> <dq4a3j$ii6$1@inews.gazeta.pl>
    <dq4bpv$leg$1@inews.gazeta.pl> <dq6jg0$c7s$1@inews.gazeta.pl>
    <dq6k9n$gk7$1@inews.gazeta.pl>

    PiotRek [###b...@g...pl.invalid.###] napisał:

    > Bez przesady, legitymowanie (wraz z ustaleniem przez radio
    > u dyżurnego, czy dana osoba nie jest poszukiwana) zajmuje
    > niekiedy ponad 10 minut (a człowiekowi może się akurat
    > dokądś bardzo spieszyć). Kasowanie biletu to jednak
    > nie to samo. :-)

    A próbowałeś kasować bilet w zatłoczonym autobusie?

    > Sensu nie zrozumiałem...
    > "Jest taka masa różnych obszczymórków, których naprawdę
    > warto wylegitymować, ze nikt się nie rzuca na przechodniów."
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Znaczy się - że nikt z policjantów nie rzuca się do legitymowania
    > zwykłych (nie obszczymurkowatych) przechodniów, tak? Aha, no to OKi.
    > Tyle że raz mnie wylegitymowali, a na obszczymurka raczej nie
    > wyglądam (ale może faktycznie byłem b. podobny do kogoś
    > poszukiwanego) :)

    Chodzi o to, że jeśli nawet w danej jednostce kierownictwo rozlicza
    służbę patrolową z ilości wylegitymowanych osób - co większego sensu
    nie ma, ale nie mogę wykluczyć, ze wszyscy przełożeni w Policji na
    całym świecie wydają sensowne zarządzenia - to za dnia nikt nie będzie
    legitymował na chybił trafił przechodniów, bo jest masa innej roboty.
    Głównie interwencji.

    Natomiast robi się to w nocy. Zasadniczo po północy każda przechodząca
    osoba musi się liczyć z legitymowaniem. I nie chodzi wcale o
    statystykę, tylko o to, że jeśli nawet jest najbardziej prawomyślnym
    obywatelem i nie posiada na swym sumieniu żadnej skazy, to może się
    okazać, ze była świadkiem jakiegoś zdarzenia. Zdarzenia nawet w chwili
    legitymowania nieznanego ani policji ani samemu legitymowanemu.
    Przykładowo widziała przechodzącego człowieka w rejonie, gdzie
    dokonano włamanie. Włamanie zostanie ujawnione rano.

    Poza tym w nocy chodzi stosunkowo niewiele osób. A te, które chodzą, z
    reguły chodzą często. Tak wiec jeśli nawet do włamania doszło nie
    dziś, ale tydzień wcześniej lub później, to mając wylegitymowaną osobę
    przechodzącą w tamtym rejonie można do niej się udać i zapytać, czy
    czasem nie jest jej wiadomo coś istotnego na ten temat. Mam nadzieję,
    że to już wyjaśniłem tę kwestię.