    From: "Kojot" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnym być.
    Date: 8 Nov 2006 11:18:42 -0800

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ciezko operowac pojeciem legalne, nielegalne. Dozwolone jest posiadanie na
    > wlasny uzytek utworow juz rozpowszechnionych (tak w skrocie mowiac).

    Chodzi mi o to, że w niewykrywalny dla policji sposób zdobyłem film,
    płytę z muzyką. (np.dostałem od kolegi, który ściągnął, ale
    oczywiście go nie wydaję. Swoją drogą co w takiej sytuacji
    powiedzieć? "Ściągnąłem z ftp"?). I teraz czy mogą się do tego
    doczepić

    > Ponownie pojecie 'legalny' jest nietrafione. Mozesz miec legalnego Corela
    > i udostepniac go. Rozpowszechniasz, a to juz zabronione (chyba, ze
    > producent pozwolil :P).

    Chodzi o to, że logi od providera wykazują aktywność, to że
    udostępniałem jakieś dane, policjanci przychodzą, a u mnie tych
    danych nie ma.

    > Jesli faktycznie sa nielegalne to sposob ich pozyskania raczej nie ma
    > znaczenia. Jedyne wytlumaczenie: ktos podrzucil ... ale wtedy zostanie to
    > w logach.

    Czyli jeśli są logi u providera i pliki u mnie to po zawodach?

    > To znaczy, ze jest utworem juz rozpowszechnionym. W przypadkach A, B i C.

    Czyli jak wyżej - jeśli są logi, to jestem piratem - do paki
    (tudzież grzywna), jeśli nie ma dowodów na sposób pozyskania -
    wszystko jest cacy?

    > Zaleznie od zawartosci; w wiekszosci przypadkow tak.

    Możesz zdefiniować "zależnie od zawartości"? Zwykła muzyka,
    zwykły film, zwykły serial.

    > Zaleznie od zawartosci; w wiekszosci przypadkow nie (zaleznie od
    > rozumienia pojecia 'piracka plyta')

    Czyli najbezpieczniej - wszystko, co jest "programem komputerowym" do
    kosza?

    W wielkim skrócie: program komputerowy, gra - do kosza. Film, muzyka,
    serial, jeśli się nie da udowodnić tego, że to ściągnąłem
    (udostępniając równocześnie) - może zostać, jeśli da się
    udowodnić rozpowszechnianie - do kosza?

    A co z sytuacją jeśli ktoś mówi, że sprzedałem mu płytę (choć
    w życiu tego nie zrobiłem)? Musi mieć jakiś dowód czy jak? Bo nie
    wiem jak polskie prawo wygląda? Jest domniemanie niewinności?