    From: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność starego oprogramowania
    Date: Thu, 28 Jan 2010 17:45:12 +0100

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 21:19:19 +0100, Robert Tomasik powiedział:

    > Nie, a kto tak sądzi?

    Odnoszę wrażenie, że znakomita większość ludzi, co widać m.in. po
    odpowiedziach w tym wątku - pytający mówi, że ma legalną wersję progamu,
    ale brakuje mu dowodu zakupu i dostaje rady, żeby poszukał na allegro czy
    ebayu i kupił jeszcze raz!...

    ...i te odpowiedzi mnie nie dziwią, bo sądzą tak też sądy, biegli, oraz (ci
    to chyba w całej rozciągłości) agencje zajmujące się ochroną producentów
    oprogramowania/producenci oprogramowania.

    Sygn. akt II K 80/07

    "[...]
    Odnośnie zawartości partycji C biegły wskazał zainstalowane następujące
    programy i gry:

    [tutaj lista programów i gier wraz z wyszczególnieniem, do kogo należą
    prawa autorskie]

    Biegły wskazał też na znajdujące się na twardym dysku komputera pliki
    muzyczne w formacie mp3 zawierające utwory muzyczne.
    W odniesieniu do programów komputerowych zainstalowanych na twardym dysku
    komputera w przypadku nieposiadania przez użytkownika licencji (licencja w
    różnej formie: dowodu zakupu, dowodu rejestracji programu, licencji,
    naklejki, oryginalnej płyty)
    takie oprogramowanie można uznać za nielegalne.
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    Biegły wskazał, że prawa autorskie do programów i gier na PC są chronione
    przez Agencję HetMan i Lege-Artis-Service.
    [...]
    Agencja wskazał też, że wyznacznikiem legalności programów jest posiadanie:
    1. oryginalnego nośnika, 2. oryginalnej licencji, 3. w przypadku firm -
    dodatkowo faktury zakupu danego programu, 4. w zależności od producenta:
    pudełko, instrukcję obsługi, certyfikat autentyczności, dowód rejestracji.
    Aby uznano posiadany program za legalny należy wykazać posiadanie co
    /\
    najmniej dwóch elementów z wyżej wymienionych."

    Podkreślenia moje.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.