  • 1. Data: 2002-09-20 08:23:41
    Temat: Las w nocy dla mysliwych?
    Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl>

    Witam.
    Uslyszalem taka rzecz i sie zdziwilem: podobno w lasach w Polsce
    mozna poruzac sie od godziny po wschodzie do godziny przed zachodem slonca.
    A potem to juz tylko mysliwi. Tak w kazdym razie podawali
    we wczorajszych wiadomosciach TV1 /a propos zbierania grzybow/.
    Pierwszy raz o czyms takim slysze. Czy rzeczywiscie takie
    prowo funkcjonuje?

    Piotr Sawrycki

  • 2. Data: 2002-09-20 08:55:30
    Temat: Re: Las w nocy dla mysliwych?
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > we wczorajszych wiadomosciach TV1 /a propos zbierania grzybow/.
    > Pierwszy raz o czyms takim slysze. Czy rzeczywiscie takie

    Trudno chyba zbierac grzyby po ciemku.
    Wiec gosc ktory zbiera grzyby po nocy to albo jest wstawiony albo klusuje.
    Wg. mojej skromnej nie prawniczej opini.
    A co do samego zakazu to nie slyszalem.
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-09-20 08:57:26
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Z tego co wiem to nie ma takiego przepisu

  • 4. Data: 2002-09-20 09:48:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Piotr Sawrycki wrote:

> [...]
    > mozna poruzac sie od godziny po wschodzie do godziny przed zachodem
    > slonca. A potem to juz tylko mysliwi. Tak w kazdym razie podawali

    Dziwne... ja czesto jezdze sobie rowerkiem po zmroku lasem i jeszcze nikt
    do mnie nie strzelal :-)

    Moze to jakis lokalny przepis w jakims nadlesnictwie czy cos?

  • 5. Data: 2002-09-20 09:51:06
    Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl>

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci
    a.pl...

    > Dziwne... ja czesto jezdze sobie rowerkiem po zmroku lasem i jeszcze nikt
    > do mnie nie strzelal :-)
    >
    > Moze to jakis lokalny przepis w jakims nadlesnictwie czy cos?

    Wczoraj w pogodzie po tzw. glownym wydaniu dziennika TVP1 mila
    pani przekazala calej Polsce taka wlasnie informacje.
    A ze prawo bywa absurdalne, to pytam. Moze taki przepis
    faktycznie istnieje.
    Tez lubie w nocy polazic po lesie. Na szczescie taz jeszcze
    do mnie nie strzelano. Informacja jednak brzmiala groznie.
    No bo w razie czego, coz obywatelu robiliscie w lesie w nocy?
    Mysliwy strzelal myslac, ze do zwierza. Mial prawo, w koncu po
    zmroku tylko mysliwi i zwierzeta moga chodzic po lesie.
    Wariant pesymistyczne, lecz w kontekscie informacji wiadomosci
    wcale nie tak wydumany.

    Piotr Sawrycki

  • 6. Data: 2002-09-20 11:31:12
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Sawrycki"
    > No bo w razie czego, coz obywatelu robiliscie w lesie w nocy?
    > Mysliwy strzelal myslac, ze do zwierza. Mial prawo, w koncu po
    > zmroku tylko mysliwi i zwierzeta moga chodzic po lesie.

    jesli zalozyc ze mysliwy mysli ;-))) to rownie dobrze moze postrzelic
    innego mysliwego - tez ma do tego prawo?
    I dlatego taki przepis bylby nielogiczny, albo takie uzasadnianie ;-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-09-20 11:54:13
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Ludzie !!. Bez przesady
    Też jestem myśliwym i powiem Wam jedno. Są określone przepisy (np. Prawo
    Łowieckie) dotyczące wykonywania polowania. Nadrzędną zasadą podczas
    polowania jest zapewnienie bezpieczeństwa sobie i innym. Myśliwy nie ma
    prawa oddać strzał jeżeli nie jest pewny (czyli ma najmniejszą wątpliwość)
    do czego strzela. Owszem wypadki się zdarzają, tylko wynikają one głównie z
    lekkomyślności myśliwych lub osób im towarzyszących. Poza tym nawet gdyby
    istniał przepis mówiący o zakazie wchodzenia do lasu nocą dla nie-myśliwych
    (ale nie słuszałem w życiu o czymś takim) a myśliwy oddał by strzał w
    kierunku człowieka to nie jest dla niego żadnąokolicznością łagodzącą to że
    ten człowiek tam nie miał prawa być. Po prostu zastrzelił człowieka i za to
    odpowiada, tak samo jakby to zrobił w środku miasta.
    Ale minmo wszystko nie chodźcie teraz do 10 października do lasu bo akurat
    mamy rykowisko i nam zwierzynę płoszycie ;-)))))))

    marco

  • 8. Data: 2002-09-20 14:38:15
    Od: "rob" <g...@g...pl>

    jasne a kazdy pijak to zlodziej

  • 9. Data: 2002-09-20 23:36:58
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Piotr Sawrycki <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:amer6u$aid$...@f...man.torun.pl...

    To w nocy myśliwy poluje na innego myśliwego bez otwierania oczu ????????

  • 10. Data: 2002-09-23 06:31:51
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > zmroku tylko mysliwi i zwierzeta moga chodzic po lesie.
    > Wariant pesymistyczne, lecz w kontekscie informacji wiadomosci

    Mój teść pewnego razu celował do dzika na polu z ziemniakami, zdziwił się
    jednak, gdy "dzik" nagle wstał na tylne nogi ciągnąc worek z kradzionymi
    ziemniakami. Nie wiem kto miał większe szczęście.

    SOTB