  • 31. Data: 2006-06-23 13:26:00
    Temat: Re: Łączenie się do wifi.
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 14:46:54 +0200, Bartosz napisał(a):

    > Art. 287. § 1

    Nie. Ten przepis chroni bazy danych i transmisje danych. A przecież
    podłączając się do otwartego wi-fi transferujesz swoje dane
    nie ruszając innych - właściciel może wtedy też korzystać z netu
    i Ty nie wiesz co on przesyła ani tego nie zmieniasz.

    > Art. 267. § 1

    Nie. Sieć jest otwarta więc żadnego włamania nie ma. Poza tym gdzie tam
    masz jakieś "informacje dla niego nie przeznaczone"?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2006-06-23 13:44:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz wrote:
    > Art. 287. § 1
    > Art. 267. § 1

    ZZF 7

  • 33. Data: 2006-06-28 21:13:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie wpływa. Informacje wysyłane przez właściciela punku dostępowego
    > nienaruszone dochodzą gdzie trzeba.

    No jak nie wpływa jak wpływa. Jest dodatkowy IP w sieci, pakiety które
    normalnie by zostały odbite - idą do tego ip. Na routerze jest dodatkowy
    otwarty port. Wysyła dodatkowe pakiety. Jak dla mnie jest to wpływ na
    przesyłanie informacji.

    p. m.

  • 34. Data: 2006-06-28 22:20:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.06.2006 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > normalnie by zostały odbite - idą do tego ip. Na routerze jest dodatkowy
    > otwarty port. Wysyła dodatkowe pakiety. Jak dla mnie jest to wpływ na

    Fakt istnienia dodatkowego IP, otwartego portu etc. raczej za specjalnie
    nie wpływa. Jak już, to można by się zastanowić nad generowaniem
    dodatkowego ruchu i przez to ograniczeniem ruchu już istniejcego. Z tym,
    że te rozważania są o tyle bez sensu, że istotą art. 287 u.1 nie jest samo
    wpływanie a działania "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub
    wyrządzenia innej osobie szkody".

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2006-06-28 23:04:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Fakt istnienia dodatkowego IP, otwartego portu etc. raczej za specjalnie
    > nie wpływa.

    No jak nie. Pakiety zachowują się inaczej, niż gdyby nie był podłączony.

> [...]
    > że te rozważania są o tyle bez sensu, że istotą art. 287 u.1 nie jest samo
    > wpływanie a działania "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub

    Korzyść majątkowa jest - korzysta z netu za darmo, gdy normalnie za to
    się płaci.

    p. m.

  • 36. Data: 2006-06-28 23:08:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:

    > No jak nie wpływa jak wpływa. Jest dodatkowy IP w sieci,

    Straszne.

    > pakiety które normalnie by zostały odbite - idą do tego ip.

    A teraz mi wytłumacz, po cholerę ktoś miałby wysyłać pakiety na
    nieistniejący adres i jaka byłaby różnica, gdyby nagle miały gdzie trafić?

    > Na routerze jest dodatkowy otwarty port.

    Że niby co??

    > Wysyła dodatkowe pakiety.

    Tak. Ale nie wpływają one na inne pakiety.

    > Jak dla mnie jest to wpływ na
    > przesyłanie informacji.

    Dla ciebie przejeżdżające samchody mogą powodować utratę mleka przez
    krowy, ale co z tego?

  • 37. Data: 2006-06-28 23:33:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > No jak nie. Pakiety zachowują się inaczej, niż gdyby nie był
    > podłączony.

    Które pakiety? Te generowane przez "prawowitego" właściciela? Nie sądzę.

    M.

  • 38. Data: 2006-06-28 23:45:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > No jak nie. Pakiety zachowują się inaczej, niż gdyby nie był podłączony.

    Tzn? Mają inną strukturę? Zawierają inne nagłówki? Są inaczej routowane?

    > Korzyść majątkowa jest - korzysta z netu za darmo, gdy normalnie za to
    > się płaci.

    To teraz mamy kilka dalszych wątpliwości:
    1) Czy będziesz w stanie udowodnić celowość takiego działania?
    2) Czy aby płacenie za takie usługi jest aż tak powszechne (jest cała masa
    darmowych punktów dostępowych)?
    3) Co to w ogóle znaczy, że coś wpływa i kiedy możemy powiedzieć że
    wpływa? Jak w czasie upałów zacznie siadać bezprzewodowy router (niektóre
    modele linksysa tak miały) a Ty mi zapłacisz za to, że ja go schłodzę
    wentylatorem to czy podpadam pod odpowiedzialność z art 287 u.1? :)
    Czyli jakie były tu właściwie intencje Ustawodawcy?

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2006-06-29 10:41:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Które pakiety? Te generowane przez "prawowitego" właściciela? Nie sądzę.

    Zależy jakie pakiety generuje. Jeżeli generuje pakiety z adresem IP pod
    który się podpiął "włamywacz", to wtedy zachowują się inaczej.

    poza tym pingi, broadcasty itd....

    p. m.

  • 40. Data: 2006-06-29 10:47:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Tzn? Mają inną strukturę? Zawierają inne nagłówki? Są inaczej routowane?

    są inaczej routowane (niektóre).

    > To teraz mamy kilka dalszych wątpliwości:
    > 1) Czy będziesz w stanie udowodnić celowość takiego działania?

    jeżeli udowodni celowość podłączenia się pod czyjeś wifi, celowość
    wpływu na przesyłanie pakietów jest wręcz oczywista. Przecież ktoś
    podłączając się pod czyjąś sieć robi to po to, żeby pakiety do jego IP
    trafiały do niego a nie zostały odbijane/dropowane.

    > 2) Czy aby płacenie za takie usługi jest aż tak powszechne (jest cała masa
    > darmowych punktów dostępowych)?

    śmiem twierdzić że znakomita większość usług dostępu do internetu jest
    płatna.

> [...]
    > modele linksysa tak miały) a Ty mi zapłacisz za to, że ja go schłodzę
    > wentylatorem to czy podpadam pod odpowiedzialność z art 287 u.1? :)

    Taki wpływ nie jest chyba objęty art 287u1, gdyż w rzeczonym artykule jest:
    "Kto, w celu (...) bez upoważnienia, wpływa na automatyczne ..."

    Jeżeli płacę tobie za schłodzenie routera, i ty to zlecenie
    przyjmujesz, mój wpływ nie jest bez upoważnienia. Jeżeli zlecenia nie
    przyjmujesz - nie ma wpływu :).

    p. m.