  • 1. Data: 2003-01-09 08:21:52
    Temat: Kwota bazowa dla biegłych
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    W jakiej wysokości będzie obowiązywała w 2003 kwota bazowa stanowiąca
    podstawę wynagrodzenia biegłego sądowego? Pytanie nie jest trywialne, bo
    punkt a) wspomniany w stosownego rozporządzeniu się rozpączkował na 2 różne
    w ustawie budżetowej (tj. stanowiska wymienione kiedyś w punkcie a są teraz
    w punktach a i b z różnymi kwotami bazowymi).

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 2. Data: 2003-01-09 09:41:22
    Temat: Re: Kwota bazowa dla biegłych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot napisał:
> [...]
    > w ustawie budżetowej (tj. stanowiska wymienione kiedyś w punkcie a są teraz
    > w punktach a i b z różnymi kwotami bazowymi).
    Wiesz co, ja od jakiegos czasu skapitulowałam i po prostu dzwonie do
    okręgowego do sekretariatu :-))

    Jak znajde chwile to zadzwonię i Ci powiem co mi powiedzieli :-)))
    Jeszcze nowej stawki nie potrzebowałam.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-30 18:17:10
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > okręgowego do sekretariatu :-))
    >
    > Jak znajde chwile to zadzwonię i Ci powiem co mi powiedzieli :-)))

    Czy udało się coś ustalić w tej kwestii?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 4. Data: 2003-01-31 09:36:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot napisał:

    > Czy udało się coś ustalić w tej kwestii?

    O, dobrze że sie przypomniałeś.

    Wg. mojego okręgowego kwota bazowa to 1667,70zł.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-31 18:02:33
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    > O, dobrze że sie przypomniałeś.
    >
    > Wg. mojego okręgowego kwota bazowa to 1667,70zł.
    >
    > Maddy

    Dziękuję. Znaczy się, wzrosła po dwóch latach o 4%. No to mamy zaje....
    podwyżkę!

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 6. Data: 2003-02-01 15:07:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot napisał:

    > Dziękuję. Znaczy się, wzrosła po dwóch latach o 4%. No to mamy zaje....
    > podwyżkę!

    Uwzgledniając fakt że np. sad pracy ma terminy płatności powyzej 10
    miesięcy to wyglada jeszcze sliczniej.
    Skarb Państwa olewa biegłych z wysoka...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-02-01 19:27:00
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    > Uwzgledniając fakt że np. sad pracy ma terminy płatności powyzej 10
    > miesięcy to wyglada jeszcze sliczniej.
    > Skarb Państwa olewa biegłych z wysoka...

    Z Sądem Rejonowym w Bydgoszczy (podanie nazwy zamierzone) szarpię się już
    prawie 2 lata. Skarga do Ministerstwa Sprawiedliwości pomogła tylko
    częściowo.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 8. Data: 2003-02-02 15:07:23
    Od: l...@o...pl

    > Uwzgledniając fakt że np. sad pracy ma terminy płatności powyzej 10
    > miesięcy to wyglada jeszcze sliczniej.
    > Skarb Państwa olewa biegłych z wysoka...

    Sądy karne i prokuratury nie maja krótszych. Zazwyczaj więcej kapią na koniec
    roku, gdy mają zamknąć rozliczenia budżetowe. Tym samym /zanizając stawki
    biegłym sądowym/ Kaczor szeroko otworzył drzwi dla korupcji. Za kilkugodzinną
    pracę biegłego psychiatry i psychologa, organa sprawiedliwości płacą netto 50
    zł. Spokojnie - bandzior da więcej :).
    Leda

  • 9. Data: 2003-02-02 17:41:33
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kilkugodzinną
    > pracę biegłego psychiatry i psychologa, organa sprawiedliwości płacą netto

    No tak. Znacznie lepiej robić dla sądów opinie nie ujęte w tabelach tylko
    płatne godzinowo. A jak się ma jeszcze jakis tytuł naukowy to stawka jest
    całkiem niezła. A godzin może byc dużoooo.....

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 10. Data: 2003-02-03 08:49:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > płatne godzinowo. A jak się ma jeszcze jakis tytuł naukowy to stawka jest
    > całkiem niezła. A godzin może byc dużoooo.....

    I czy to nie jest demoralizujące?
    Pracujemy dla wymiaru sprawiedliwości a zmusza się nas do drobnych
    kantów w rodzaju "zapoznanie sie z aktami sprawy - zajeło mi 2 godziny,
    piszemy że 4". Bo inaczej za prace na wykonanie której złozyło sie iles
    tam lat studiów i praktyki dostaje sie psie grosze.
    I wszyscy mrugaja sobie porozumiewawczo bo "jakoś trzeba żyć".
    Pamietam moja pierwsza opinię - strasznie byłam przejeta bo to "biegły
    sądowy" (jeszcze wtedy ad hoc) brzmi dumnie i takie tam. Ja taka
    małolata bo tu inni biegli same dziadki.
    Policzyłam sumiennie co do minuty, kwota wyszła smieszna i sędzia
    prywatnie zdziwił sie że tak mało policzyłam, "mogła panie wziąć dwa
    razy więcej, strony były na to przygotowane".
    Przeciez to sie nóz w kieszeni otwiera...
    Zreszta hurda stawki - jak mam w perspektywie dostać te pieniadze za rok
    a może i dłużej to uczucie jest takie jakbym pracowała za darmo.

    A potem sie skarżą że coraz mniej biegłych, starzy się wykruszają a
    młodych nie ciągnie. Ciekawe czemu?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk