    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kurier GLS - a nr PESEL przy odbiorze paczki
    Date: Wed, 22 Feb 2006 15:06:32 +0100

    l...@v...pl napisał(a):
    > Pytanie proste i zwięzłe, czy kurier ma prawo wymagać podania mojego numeru
    > PESEL, jesli odbieram paczkę w miejscu zameldowania, w miejscu które wskazane
    > jest oczywiście jako adres dostarczenia ?
    >
    > Okazuję mu dowód, aby sobie potwierdził dane, ale on zaczął spisywać mój PESEL,
    > odmówiłem stanowczo, w następstwie nie mogłęm odebrać paczki - co o tym sądzicie ?

    Kurier nie ma prawa do legitymowania.
    Natomiast zbieranie danych osobowych, które nie są niezbędne do
    realizacji usługi (zanotowanie nr pesel na pewno nie jest niezbędne) do
    tego od osób, które nie są klientami tej firmy (klientem jest
    wysyłający)łamie ustawę o ochronie danych osobowych.
    Zatem możesz wysłać:
    -skargę do Giodo,
    -pismo do tej firmy, z kopią przesłanej skargi i żądaniem wydania paczki
    bez stawiania bezprawnych warunków.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl