    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno zamochodu
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 12 Nov 2014 09:59:56 GMT

    Użytkownik mz l...@w...pl ...

    > Witam
    > Planuje zakup samochodu. A jak jest z uczciwością naszych
    > sprzedających samochodu to wiadomo, że różnie bywa i większość swoimi
    > autami tylko w niedziele do kościoła. ;)
    > W związku z tym mam pytanie czy jak kupuje auto od osoby fizycznej lub
    > od komisu to wówczas mam jakiś okres (słyszałem o 14 dniach) na
    > dokładne sprawdzenia pojazdu i w razie stwierdzenia jakiejś poważnej
    > wady zwrotu auta do sprzedającego i odzyskanie gotówki. Czy istnieje
    > taki zapis w polskim prawie ?

    Nic nie wiem o takich zapisach.
    Miałbys szanse gdybys udowodnił, ze sprzedajacy oszukał cie w kwestii stanu
    technicznego pojazdu, ale udowodnienie tego to nie jest prosta sprawa.

    > Jeśli nie to czy mogę w umowę wpisać sobie taki okres ? Jak samochód
    > ulegnie jakiejkolwiek awarii w ciągu np 14 dni od zakupu wówczas koszt
    > naprawy pokrywa sprzedający lub zwraca mi kwotę jaką zapłaciłem za ten
    > samochód przy równoczesnym zwrocie (odbiór przez sprzedającego) auta.

    Jasne ze mozesz.
    Tylko ktory sprzedajacy sie na to zgodzi?

    Jedyna możliwośc to sprawdzenie samochodu przed zakupem. Czym dokładniejsze
    tym lepsze.