  • 1. Data: 2005-03-11 08:04:33
    Temat: Kupno mieszkania obciążonego hipoteką
    Od: emesz <m...@i...pl>

    Witam.

    Chcę kupić mieszkanie obciążone hipoteką. Właściciel chce zaliczkę na
    poczet spłaty tej hipoteki. Jak się zabezpieczyć aby on faktycznie to
    spłacił, czyli po prostu jak nie dać się przekręcić. Co powinno być w
    akcie notarialnym.
    Z góry dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2005-03-11 08:17:31
    Temat: Re: Kupno mieszkania obciążonego hipoteką
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > poczet spłaty tej hipoteki. Jak się zabezpieczyć aby on faktycznie to
    > spłacił, czyli po prostu jak nie dać się przekręcić. Co powinno być w

    Raczej nie zabezpieczysz sie na 100%. Lepiej zrob tak, ze kupisz to z
    hipoteką, ale dasz mu cene mieszkania pomniejszoną o hipotekę. Potem ją
    po prostu splacisz osobiscie ... Trzeba chyba dogadac sie najpierw z
    bankiem, bo pewnie to o bank chodzi ?

  • 3. Data: 2005-03-11 08:27:37
    Od: "grazyna " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    emesz <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > poczet spłaty tej hipoteki. Jak się zabezpieczyć aby on faktycznie to
    > spłacił, czyli po prostu jak nie dać się przekręcić. Co powinno być w

    Zawrzyj porozumienie z bankiem (zaświadczenie o wysokości zadłużenia, albo
    przejęcie długu) i przy umowie notarialnej transfer pieniędzy jako zapłata
    na rzecz banku to co mu się należy a resztę obliczona przez potrącenie na
    konto sprzedającego, nie zapomnij, że wykreślenie hipoteki też kosztuje
    POzdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-11 22:02:23
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik emesz napisał:

    > Witam.
    >
    > Chcę kupić mieszkanie obciążone hipoteką. Właściciel chce zaliczkę na
    > poczet spłaty tej hipoteki.
    po pierwsze: daj mu _zadatek_ a nie zaliczkę.

    > Jak się zabezpieczyć aby on faktycznie to
    > spłacił, czyli po prostu jak nie dać się przekręcić. Co powinno być w
    > akcie notarialnym.
    po drugie: podpisz przedwstępną notarialną, gdzie będzie zapisane że
    dajesz mu zadatek i właściciel ma spłacić zadłużenie w banku (generalnie
    sprzedać mieszkanie bez żadnych obciążeń). Po spłacie dostaje zgodę na
    wykreślenie hipoteki, z którą drepta do sądu hipotecznego i składa
    wniosek o wykreślenie hipoteki.
    Bułka z masłem ;)

    Radzisz