eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKtos kupil, nie zaplacil, nie odebral... › Re: Ktos kupil, nie zaplacil, nie odebral...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!
    not-for-mail
    From: "Marcin T" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktos kupil, nie zaplacil, nie odebral...
    Date: Fri, 6 Jan 2006 17:35:09 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <dpm6a6$ong$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <4...@g...pl>
    <1xtp4gztu90hn$.bowy2yy97hm8.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: agy10.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1136565382 25328 83.16.180.10 (6 Jan 2006 16:36:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jan 2006 16:36:22 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:355828
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik <...@...c> napisał w wiadomości
    news:1xtp4gztu90hn$.bowy2yy97hm8.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 05 Jan 2006 14:45:38 +0100, Hikikomori San napisał(a):
    >
    >> Witam,
    >>
    >> Obiecalem, ze sie zapytam to sie zapytam:)
    >>
    >> Sytuacja: Klient przyszedl, wybral towar, zdecydowal sie, poprosil o
    >> fakture do zaplacenia w 7 dni i ze przyjedzie odebrac towar. Termin
    >> minal. Po towar nie przyjechal. Jest sobie dokument ksiegowy, jest
    >> towar. Coz takim fantem zrobic? Klient twierdzi, ze nic nie bral
    >> (towaru) to i za fakture nie musi placic... Moim zdaniem jednak powinien
    >> (skloro nie chce sie dogadac inaczej se sprzedajacym) a to czy odbierze
    >> towar to jzu jego brocha...
    >
    >
    > nie rozumiem problemu? robisz korektę do faktury z adnontacją "towaru nie
    > odebrano" i sprzedajesz po raz drugi.

    absolutnie nie. niepodpisana przez klienta faktura korygująca jest nieważna
    i US uzna to za zaniżanie przychodów. Jest to kłopot, Vat i dochodowy trzeba
    płacić równiez od niezapłaconych faktur.
    Trzeba scigac naleznośc z faktury i tyle. Towar stał się własnością klienta
    w chwili podpisania faktury (w chwili zawarcia umowy kupna-sprzedaży).
    Jeżeli twierdzi, że nic nie odebrał to może się na drodze sadowej domagac od
    was wydania JEGO WŁASNOŚCI. aha, i możecie naliczyc opłaty za magazynowanie.
    (ta sytuacja to stary sposób robienia sobie kosztów aby uniknąc płacenia
    podatku dochodowego - bo dla urzędu skarbowego on ten towar kupił i poniusł
    koszt własnie z chwilą zawarcia umowy kupna-sprzedaży (podpisania faktury))
    Marcin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1