    Date: Fri, 12 Jun 2015 22:45:15 +0200
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś

    W dniu 12-06-15 o 21:38, Piotrek pisze:

    > Przede wszystkim: jakim prawem prokuratura udostępnia dane osobowe
    > mojej rodziny jakimś firmom windykacyjnym w sprawach, o których
    > toczeniu się nawet nie mieliśmy pojęcia?

    Oni to udostępnili pokrzywdzonemu - zgodnie z prawem - a ten wynajął
    windykację.

    > Co z tym dalej zrobić - olać
    > czy gdzieś to zgłosić, a jeśli tak, to gdzie? Gdybym wiedział, że
    > jestem winny, po szczeniacku bym się nie uchylał, ale nie zamierzam
    > bulić kilkuset złotych (a w dalszej perspektywie być może jeszcze
    > grubszej kasy) za coś, czego nie zrobiłem ani ja, ani nikt z mojej
    > rodziny.

    Podejrzewam, że to może być nowy klon sprawy LEX SUPERIOR. Polecam lekturę:

    http://di.com.pl/lex-superior-wciaz-wysyla-pisma-do-
    internautow-i-zada-pieniedzy-a-policjanci-informuja-
    i-doradzaja-51663

    http://czasopismo.legeartis.org/2015/03/komunikat-po
    licji-wezwania-lex-superior.html

    ale to tylko dwa pierwsze linki z Google. Podejrzewam, że w Twoim
    wypadku może być podobnie. Zadzwonił bym, albo wysłał mail do Policji w
    Otwocku (na stronie jest ich adres) z pytaniem, czy prowadzą przeciwko
    Tobie postępowanie albo wiedzą coś na temat tych wezwań. Sądzę, że z
    tych samych powodów, co Olsztyn i Otwock umorzył postępowanie, a
    kancelaria próbuje szczęścia na drodze cywilnej.

    Od strony prawnej teoretycznie pokrzywdzony może dochodzić od
    właściciela łącza na drodze cywilnej odszkodowania za udostępnienie jego
    dzieła. Problemem pozostaje udowodnienie, że z tego łącza udostępniano
    materiał. Istnieją podstawy do przypuszczeń, że samo ustalenie tego
    przez pokrzywdzonego, to nie jest dowód.