  • 1. Data: 2007-11-16 23:46:59
    Temat: Kto płaci koszty wysyłki przy zwrocie towaru?
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów!

    Mam pytanie:

    Ja (osoba prywatna) sprzedałem osobie prywatnej rzecz na Allegro (Kup
    teraz).
    Zastrzegłem , że kupujący pokrywa koszt wysyłki.(koszt wysyłki jest
    porównywalny z ceną rzeczy)
    Wysłałem rzecz za pobraniem (przez kuriera) .
    Nie płaciłem za przesyłkę
    Kurier pobrał od kupującego (koszt rzeczy + koszt przesyłki) i wysłał do
    mnie
    Kupujący chce zwrócić towar .

    Kto komu i ile musi zapłacić?

    Czy dobrze myślę , że po tej operacji powinienem mieć swoją rzecz i stan
    kasy jak przed wysyłką?.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-17 06:32:53
    Temat: Re: Kto płaci koszty wysyłki przy zwrocie towaru?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    grim napisał(a):
> [...]
    > Kupujący chce zwrócić towar .
    >
    > Kto komu i ile musi zapłacić?
    >
    > Czy dobrze myślę , że po tej operacji powinienem mieć swoją rzecz i stan

    Przede wszystkim, jako osoba prywatna, nie masz obowiązku przyjęcia
    towaru z powrotem.

    Jeśli jednak chcesz to uczynić, to możesz zaproponować dowolne
    warunki, również takie jak opisałeś.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-17 09:13:24
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję :D

  • 4. Data: 2007-11-17 12:22:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 07:32:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Przede wszystkim, jako osoba prywatna, nie masz obowiązku przyjęcia
    > towaru z powrotem.
    > Jeśli jednak chcesz to uczynić, to możesz zaproponować dowolne
    > warunki, również takie jak opisałeś.

    Ja natomiast mam pytanie kto płaci za przesyłkę zwrotną, jeśli towar z
    różnych przyczyn trafił do adresata omyłkowo i jak zinterpretować fakt, że
    nadawca nie chce pokryć kosztów przesyłki zwrotnej.

    Nadawcą jest firma-sklep internetowy, odbiorcą - osoba prywatna/konsument.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 5. Data: 2007-11-17 12:52:28
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > nadawca nie chce pokryć kosztów przesyłki zwrotnej.
    >
    > Nadawcą jest firma-sklep internetowy, odbiorcą - osoba prywatna/konsument.

    Co to znaczy "omyłkowo" ? Nadawca pomylił adres i wysłał nie do tej osoby co
    trzeba ?

  • 6. Data: 2007-11-17 13:34:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > Ja natomiast mam pytanie kto płaci za przesyłkę zwrotną, jeśli towar z
    > różnych przyczyn trafił do adresata omyłkowo i jak zinterpretować fakt, że
    > nadawca nie chce pokryć kosztów przesyłki zwrotnej.

    Ten kto popelnil omylke i wyslal towar do zlego miejsca przeznaczania.

    Jesli wyslal dobrze, a mimo to towar nie trafil tam gdzie trzeba to
    koszta pokrywa doreczyciel/przewoznik.

    Ten, ktoremu doreczono cos omylkowo nic nie placi, bo niby dlaczego ?

    > Nadawcą jest firma-sklep internetowy, odbiorcą - osoba prywatna/konsument.

    Nie ma to znaczenia. Co wiecej odbiorca moze powiedziec, ze nie ma czasu
    isc na poczte i jak nadawcy cos sie niepodoba to moze sobie przyjechac i
    odebrac osobiscie.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-11-17 17:17:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Nov 2007, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Ja natomiast mam pytanie kto płaci za przesyłkę zwrotną, jeśli towar
    > z różnych przyczyn trafił do adresata omyłkowo i jak zinterpretować
    > fakt, że nadawca nie chce pokryć kosztów przesyłki zwrotnej.

    Primo, to odbiorca IMO miał prawo poprzestać na zapytaniu "omyłkowicza"
    co z tym zrobić i poczekać na zapłatę.
    Albo poprzestać na powiadomieniu, jak napisał Mithos :)

    Jak już do tego doszło, to IMO podstawą prawną będzie
    prowadzenie sprawy bez zlecenia, Kodeks Cywilny art.752 i dalsze.
    "Jeżeli działał zgodnie ze swymi obowišzkami, może żšdać zwrotu
    uzasadnionych wydatków i nakładów wraz z ustawowymi odsetkami
    oraz zwolnienia od zobowišzań, które zacišgnšł przy prowadzeniu
    sprawy"
    Tu np. leży:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-11-17 19:04:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 13:52:28 +0100, William napisał(a):

    > Co to znaczy "omyłkowo" ? Nadawca pomylił adres i wysłał nie do tej osoby co
    > trzeba ?

    Może trochę źle się wyraziłem...
    Konsument zamawiał towar nieodpłatnie, przesyłkę więc odebrał, ale po
    otworzeniu w środku był rachunek na np. 100zł.

  • 9. Data: 2007-11-17 22:24:52
    Od: <s...@a...pl>

    > Przede wszystkim, jako osoba prywatna, nie masz obowiązku przyjęcia towaru
    > z powrotem.

    Że jak?

    Twoje zdanie jest *prawdziwe*, jeśli jest jego sprzedaż nie jest z
    działalnosci gospodarczej. Jesli jednak jest to jego działalność gospodarcza
    to w pewnych sytuacjach ma obowiazek przyjecia towaru.
    W jednej i drugiej sytuacji sprzedawca jest osobą *prywatną*!

  • 10. Data: 2007-11-18 01:16:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@a...pl wrote:

> [...]
    > gospodarcza to w pewnych sytuacjach ma obowiazek przyjecia towaru.
    > W jednej i drugiej sytuacji sprzedawca jest osobą *prywatną*!

    W ramach rękojmi, gwarancji lub niezgodności towaru z umową, ale żadna z
    nich nie obejmuje zwrotu z powodu widzimisię kupującego.