    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież i cofnięcie konsekwencji prawnych
    Date: Sat, 07 Feb 2015 12:23:51 +0100

    W dniu 2015-02-07 o 12:09, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Wpisując słowo "okazicielowi" w pole "Komu?".

    Nie można tego zrobić.

    > Zresztą nie o to w tym
    > chodzi. Użyłem słowa "weksel na okaziciela" dla uproszczenia. Dla ciebie
    > równie dobrze mógł być to kupon z loterii - kupiłem, zdrapałem i
    > pokazały się trzy słonie i tak kupon z loterii stał się wekslem na
    > okaziciela na nominał reprezentowany przez trzy słonie. Banknoty również
    > są wekslami na okaziciela, bo nie znam kraju, w którym banknot się
    > podpisuje imieniem i nazwiskiem.

    Zatem ściemniasz, bo nie można wystawić weksla na okaziciela, żaden sąd
    (chyba że kończył tę samą szkołę prawniczą co grzechu) nie wyda na jego
    podstawie nakazu, bo taki weksel jest po prostu nieważny.

    > Krótko mówiąc -- miałem papier dający mi pewne pieniądze, a ktoś mi go
    > zabrał i zrealizował.

    Z opisu wynika, że nie miałeś papieru, który by dawał pieniądze.

    > Chodziło nie tylko o zwrot pieniędzy ale również o
    > cofnięcie innych skutków użycia tego papieru (m.in. podatkowych). Ale to
    > już nie ważne. Już nic nie chcę wiedzieć.

    Cóż, jeśli nawet nie chce ci się "wymyślić" kazusu będącego w zgodzie z
    przepisami, to nie oczekuj, że w sobotę się wszyscy rzucą na pomoc ;)

    > Tu jest wszystko napisane,

    Zatem z tego co opisałeś wynika, że dokument, który ci ukradziono, nie
    był wekslem.

    co trzeba. Chyba nie oczekujesz, że na

    Powodzenia.

    --