  • Data: 2009-01-06 10:33:39
    Temat: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Tak, będzie można zakładać spółki z o.o. o kapitale od 5 tys. zł. Zmiana
    > wchodzi w życie jutro albo w czwartek.
    >
    > Na marginesie: nie wiem czy takie to bezsensowne. 5 tys. zł oznacza
    > masakryczne pałowanie się zarządu z *każdą* umową o pracę (chyba że w
    > umowie spółki da się stosowne klauzule).
    >
    > No i wiarygodność... dopóki nie sprawdzi się bilansu w sądzie, nowa
    > spółka ma jej tyle co w KRS.
    > Tak szczerze to nie wiem po co komu spółka z o.o. o kapitale 5 tys. zł.
    >
    > Ale są też inne zmiany, już rozsądne całkiem.

    Widywałem spółki z kapitałem na papierze 10 milionów, za które bym
    złotówki nie dał. Wszystko jest względne. Można prowadzić porządną i
    wypłacalną firmę i z kapitałem 5000zł i 5 milionów. Można mieć również
    bankruta z takimi samymi kapitałami.

    Największym problemem jest to, że spółka "o kapitale 50kzł" może już
    tego kapitału nie mieć. Albo kapitałem może być stary samochód i
    komputer, kiedyś na tyle wyceniany.

    --
    Liwiusz