  • Data: 2004-02-01 16:26:59
    Temat: Re: Korzystanie z działki bez podstawy prawnej
    Od: "MG" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dodam tylko że podwórko jest z tyłu kamienicy ja mam wejście po lokalu z
    > przodu (bezpośrednio z ulicy) i z tyłu (przez podwórko) a inni mieszkańcy
    > tylko z tyłu (przez podwórko). Na podwórku są też komórki ja z nich nie
    > korzystam inni mieszkańcy tak.
    >
    > Chciał bym dowiedzieć się czy miasto ma prawo nałożyć taka opłatę i na
    > jakiej podstawie.

    O ile sie orientuje miasto ma prawo zadac od was spelnienia swiadczenia z
    tytulu dotychczasowego tzw. "bezumownego korzystania" z tego podworka. Jezeli
    natomiast chce nalozyc na was oplate na przyszlosc, to winne jest zlozyc wam
    oferte zawiazania stosownej umowy dotyczacej korzystania z tego podworka.

    Jednakze na waszym miejscu wystapilabym do sadu o ustanowienie na tym podworku
    sluzebnosci tzw. drogi koniecznej - rozwiazaloby to problem dojscia do lokali.
    W przypadku gdy jedynym sposobem dojscia do nich jest przejscie przez
    podworko - nie powinno byc problemu ze stosownym orzeczeniem. To jednak nie
    bedzie dotyczylo moim zdaniem komórek, jakie lokatorzy maja na podworku.
    Bogiem a prawda to, jezeli podworko nie jest zajmowane przez was pod jakims
    konkretnym tytulem prawnym, postawienie ich tam bylo bezprawne i miasto moze
    domagac sie ich zlikwidowania albo - o czym pisalam wyzej - powinno zlozyc
    oferte zawarcia stosownej umowy okreslajacej sposob korzystania z podworka (w
    tym - oplaty).

    Pozdrawiam

    MG