    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-29, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > z danych, które sam dostarczyłeś - jest tam liczba zarejestrowanych
    > przypadków, to zgoła 1/5 kraju.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie tak od razu? Poza tym, właśnie to
    doskonale ilustruje efektywność lokdałnu. Zerknij kiedy nastąpiło to ca
    1M zakażeń. Podpowiem, po lokdałnie.

    > nie zarażonych, a osób, którym wykonano z jakiś powodów test i wyszedł
    > on dodatni.

    No brawo, ale to oznacza tylko tyle, że lokdał był jeszcze
    skuteczniejszy.

    > Bez wpływu, bo i tak większość osób się zarazi i mówili to wszyscy od

    Amen. Nie ma to jak grać w szachy z gołębiem.

    --
    Marcin

  • 1382. Data: 2022-04-29 13:26:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Apr 2022 12:31:43 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > nie da się, bo to wiele zmiennych, począwszy od sposobu finansowania, aż
    > do procedur.

    No to pozamiatane.
    Co gorsza, Shurek dostał nowy oręż, bo teraz może nawijać, że zgony nijak
    mają się do szczepień, a zależą od jakości systemu opieki zdrowotnej, tylko
    nie można tego opisać liczbami.
    Musowo okaże się, że najgorsze procedury w 2020 były w Belgii i Słowenii, a
    potem je zmienili na właściwe i już wszystko będzie grało.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1383. Data: 2022-04-29 13:43:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

> [...]
    > 1M zakażeń. Podpowiem, po lokdałnie.

    > No brawo, ale to oznacza tylko tyle, że lokdał był jeszcze

    jeśli choroba by zniknęła, to tak, ale choroba nie zniknie, więc nie nie
    był - - dużo wysiłku i poświęceń i zapewne podobny efekt uzyskano by bez
    lockdownu, tyle, że inaczej rozciągnięty w czasie.

    > Amen. Nie ma to jak grać w szachy z gołębiem.

    Rozumiem, że chcesz trzymać wszystkich zamkniętych do końca świata, tak,
    żeby ilość zakażeń była minimalna?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1384. Data: 2022-04-29 15:17:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 13:43:47 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > jeśli choroba by zniknęła, to tak, ale choroba nie zniknie, więc nie nie
    > był - - dużo wysiłku i poświęceń i zapewne podobny efekt uzyskano by bez
    > lockdownu, tyle, że inaczej rozciągnięty w czasie.

    Rozciagniecie moze byc bardzo istotne, bo starczy respiratorow, albo
    nie starczy. Doczekamy szczepionki, albo nie doczekamy.
    Albo np latem zachorowalnosc i tak spada, to moze postarajmy sie
    podniesc, respiratory wolne, szczytu jesiennego nie bedzie.

    > Rozumiem, że chcesz trzymać wszystkich zamkniętych do końca świata, tak,
    > żeby ilość zakażeń była minimalna?

    A po jakim czasie czlowiek przestaje zarazac?
    Moze wystarczy zamknac na miesiac ... wszystkich na calym swiecie.

    J.

  • 1385. Data: 2022-04-29 15:22:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 12:42:39 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > z danych, które sam dostarczyłeś - jest tam liczba zarejestrowanych
    > przypadków, to zgoła 1/5 kraju.

    > nie zarażonych, a osób, którym wykonano z jakiś powodów test i wyszedł
    > on dodatni.

    Niby tak, ale podejrzewam, ze wskazania do testu byly takie same.

    Tylko ze w innych krajach ... tez spadlo, bez takich srodkow.
    Wirusy jakos nie lubia lipca.

> [...]
    > to z ilości wektorów, które sprzyjają zarażeniu, jeśli jest ich mało,
    > zmniejszenie kontaktów ma sens, później - jeśli wirus jest powszechny
    > nie ma sensu, bo gdzie byśmy się nie udali mamy dużą szansę na spotkanie
    > osoby zarażonej. Dodatkowo izolacja wpływa rujnująco na nasz system
    > odporności, więc łatwiej nam się będzie zarazić czymkolwiek po
    > lockdownie - niezależnie od wyniku testu, bo jak napisałem czymkolwiek -
    > osłabiony układ odpornościowy pozwoli wielu wirusom na atak.
    >
    > Wpływ to możemy mieć na to czy więcej osób umrze czy nie, czy więcej

    chyba nie bardzo. Mamy na to, czy respiratorow starczy, czy nie.

    > ale tu zablokowano badania zakazując
    > robienia sekcji zwłok zmarłym, co spowolniło znalezienie skutecznych
    > terapii.

    Na calym swiecie?

    J.

  • 1386. Data: 2022-04-29 15:26:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 15:17, J.F napisał:

    > Rozciagniecie moze byc bardzo istotne, bo starczy respiratorow, albo
    > nie starczy. Doczekamy szczepionki, albo nie doczekamy.

    no i nie doczekaliśmy. Respiratorów nie powinniśmy używać do leczenia
    schorzeń wywołanych covidem, ale to inna kwestia. Tlenoterapia to nie
    respiratoroterapia - to nie to samo.

    > Albo np latem zachorowalnosc i tak spada, to moze postarajmy sie
    > podniesc, respiratory wolne, szczytu jesiennego nie bedzie.

    zachorowalność latem spada, ale wirus i tak się roznosi, natomiast
    hekatomba była w związku z wprowadzeniem paraliżujących rozwiązań w
    szpitalach.

    > A po jakim czasie czlowiek przestaje zarazac?
    > Moze wystarczy zamknac na miesiac ... wszystkich na calym swiecie.

    Można, ale jest problem, że izolacja 100% i wtedy zbierasz więcej trupów
    niż mogłoby wyprodukować zarażenie (bo nikt z nikim nie mógłby się
    kontaktować) i też pewności nie ma, że nie będzie sobie w jakimś
    zwierzaku czekać. Pewności nie ma, więc uda się w 99% a potem od nowa?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1387. Data: 2022-04-29 15:30:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 15:22, J.F napisał:

> [...]
    > Wirusy jakos nie lubia lipca.

    > chyba nie bardzo. Mamy na to, czy respiratorow starczy, czy nie.

    respiratory z covidem mają tyle wspólnego, że można na nich robić niezłe
    przekręty pod tym pretekstem, i to wszystko.

    > Na calym swiecie?

    tak - nielegalnie zaczęto wykonywać takie w Niemczech i co nieco
    zaczęliśmy wiedzieć. Takie zalecenie WHO... Jakby zmarły mógł kichnąć
    czy coś...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1388. Data: 2022-04-29 16:00:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 15:26:46 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > no i nie doczekaliśmy. Respiratorów nie powinniśmy używać do leczenia
    > schorzeń wywołanych covidem, ale to inna kwestia. Tlenoterapia to nie
    > respiratoroterapia - to nie to samo.

    No to starczy tlenu i masek, albo nie starczy.

    > zachorowalność latem spada, ale wirus i tak się roznosi, natomiast
    > hekatomba była w związku z wprowadzeniem paraliżujących rozwiązań w
    > szpitalach.

    A jak tam w Lombardii - naprawde byl 14-krotny wzrost smiertelnosci?
    Tez z winy rozwiązan szpitalnych?

    A w UK? Johnson tez puscił na zywiol ... i smiertelnosc poszybowało.

    > Można, ale jest problem, że izolacja 100% i wtedy zbierasz więcej trupów
    > niż mogłoby wyprodukować zarażenie (bo nikt z nikim nie mógłby się
    > kontaktować)

    Moze, przez telefon.
    Prad musi byc, woda musi byc, dostawy zywnosci muszą być ...

    > i też pewności nie ma, że nie będzie sobie w jakimś
    > zwierzaku czekać. Pewności nie ma, więc uda się w 99% a potem od nowa?

    Jest ryzyko, trzeba spytac zwierzaki.

    Covid-19 akurat malo smiertelny, to mozna pytac co lepsze.

    J.

  • 1389. Data: 2022-04-29 16:44:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 16:00, J.F napisał:

    > No to starczy tlenu i masek, albo nie starczy.

    > A jak tam w Lombardii - naprawde byl 14-krotny wzrost smiertelnosci?
    > Tez z winy rozwiązan szpitalnych?

    w lombardii było kilka przyczyn - jedna z nich to, że jest tam
    nadreprezentacja domów spokojnej starości, dodatkowo wytyczne z wuhan
    a'propos sposobu leczenia i kwarantann przyczyniły się do niewłaściwego
    leczenia i niewystarczającej obsługi. Zauważ, że w innych regionach
    Włoch tego nie było - jak pisałem - latem spotkałem rodzinę
    włosko-polską i sobie ucieliśmy pogawędkę, w jego regionie nie znał
    wtedy nawet jednej osoby chorej.

    > A w UK? Johnson tez puscił na zywiol ... i smiertelnosc poszybowało.

    > Moze, przez telefon.
    > Prad musi byc, woda musi byc, dostawy zywnosci muszą być ...

    no jak masz dostawy żywności to masz już kontakt i znowu zaczynamy od
    początku.... O pomocy lekarskiej itd nie wspominam, bo musisz izolować
    wszystkich - jeśli pozwalasz rodzinom razem, to musisz wydłużyć czas, a
    jeśli tych osób będzie za dużo, to w zasadzie możesz lockdownu nie
    robić, bo wracamy do punktu wyjścia. Rozumiesz?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1390. Data: 2022-04-29 17:06:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 16:44:49 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > w lombardii było kilka przyczyn - jedna z nich to, że jest tam
    > nadreprezentacja domów spokojnej starości,

    Na pewno? Tylko w Lombardii Wlosi dlugo zyją?

    > dodatkowo wytyczne z wuhan
    > a'propos sposobu leczenia i kwarantann przyczyniły się do niewłaściwego
    > leczenia i niewystarczającej obsługi.

    A tak moze bardziej kontretnie, to co Wuhan zalecał?

    > Zauważ, że w innych regionach
    > Włoch tego nie było - jak pisałem - latem spotkałem rodzinę
    > włosko-polską i sobie ucieliśmy pogawędkę, w jego regionie nie znał
    > wtedy nawet jednej osoby chorej.

    No wlasnie. Nie bylo chorych, to nie mozna zrzucic na lepsze sposoby
    leczenia.

    Po prostu - w inne rejony Chinczycy nie przywlekli wirusa,
    a lockdown/kwarantanna zapobiegly szybkiemu rozprzestrzeniu tego z
    Lombardii, a pewnie bardziej z paru miast.
    Ale jakby puscic na zywiol ... to w calym kraju 14 razy ?

    > no jak masz dostawy żywności to masz już kontakt i znowu zaczynamy od
    > początku....

    moze zostawic pod drzwiami ...

    > O pomocy lekarskiej itd nie wspominam, bo musisz izolować
    > wszystkich - jeśli pozwalasz rodzinom razem, to musisz wydłużyć czas, a

    No niestety - osobnego mieszkania dla kazdego sie raczej nie znajdzie.

    > jeśli tych osób będzie za dużo, to w zasadzie możesz lockdownu nie
    > robić, bo wracamy do punktu wyjścia. Rozumiesz?

    Rozumiem, dlatego wspominam o rozwiazaniu w miare totalnym.

    Tylko, ze w praktyce jest bezsensowne, bo nie zamkniesz wszystkich
    krajow na raz. I jak widac - bedą przynosic przez pare lat.
    Zobaczymy czy 2.5 roku wystarczy ... chyba nie, nie wyginie wirus
    przez to lato.
    Ale moze te wczesniejsze grozne mutacje wyginą ... tylko ciekawe czemu
    - szczepionka czy omikron i naturalna odpornosc.

    J.