    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 7 Feb 2022 23:20:04 +0100

    On Mon, 7 Feb 2022 22:16:37 +0100, Kviat wrote:

    > Mogę.
    > Tyle dawkowa, ile badania wskazują, że potrzeba.
    >
    > https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/257701,jakie-wnioski-plyna-z-badan-klinicznych-
    szczepionek-przeciwko-covid-19
    > 25.01.2021
    > dr n. med. Jacek Mrukowicz
    > Polski Instytut Evidence Based Medicine w Krakowie,
    > Redaktor Naczelny ,,Medycyny Praktycznej - Szczepienia"
    >
    > "Zmodyfikowany, skuteczniejszy schemat szczepienia preparatem ChAdOx1
    > nCoV-19 (1. mniejsza dawka i 2. standardowa) odkryto przypadkowo,(...)"

    Ale sa tam jeszcze ciekawostki:

    -"Wydaje się, że skuteczność w profilaktyce cięższych zachorowań,
    które wymagają hospitalizacji, jest nieco większa niż wobec lżejszych
    przypadków, szczególnie w odniesieniu do szczepionki wektorowej
    ChAdOx1 nCoV-19 (AstraZeneca"
    A teraz? Znacznie wieksza, skoro skutecznosc dla lzejszych przypadkow
    spadla w okolice zera.
    Co sie stalo?

    -"Mankamentem tej wstępnej oceny skuteczności we wszystkich 3
    badaniach jest krótki, średnio 2-3-miesięczny okres obserwacji.
    Zgodnie z protokołem badań pełna ocena skuteczności nastąpi po
    1,5-2-letnim okresie obserwacji i to - a nie ocena hipotetycznych
    ,,odległych zdarzeń niepożądanych" - jest głównym celem tej
    przedłużonej obserwacji."
    Gratulujemy dobrze przebadanej szczepionki, fachowcy wiedza co robią?

    -autor czesto wspomina ChAdOx1 czyli szczepionke AZ ... a ona chyba
    zostala wycofana, bo za czesto zakrzepice powodowala ?

    J.