    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 24 Mar 2012 15:16:34 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kopia lub skan dowodu osobistego przy pozyczce prywatnej

    On Sat, 24 Mar 2012, Liwiusz wrote:

    > Wskaż mi firmę/bank/ubezpieczyciela/whatever,

    Mowa była o nie-firmie, tak czy nie?

    Doceniam fakt, że prawdopodobieństwo trafienia osła który woli
    pożyczyć "na gębę" niż wziać weksel zupełny jest niezerowe,
    ale nie sadzę zeby było znikome, aż tak nisko "sredniej społecznej"
    nie oceniam ;)
    *Jesli* więc strony rozważały pożyczkę bez weksla...
    (nie wspominajac o podatku w razie rozważenia sprzedaży weksla
    *zamiast* pożyczki).

    > który zabezpiecza się
    > wekslem-nie-in-blanco, jak jest znany górny limit odpowiedzialności, to Cię
    > ozłocę ;)

    Nie znam, bo jeszcze takich nie wystawiałem ;)

    > Mój przykład z branży - gwarancja zapłaty wadium.

    Nie wiem co to za branża.
    Ale pewien mój były kontrahent, duża firma (która się zdażyła
    podzielic i zmienic nazwę) ma gdzies mój weksel (znaczy, nikt
    nie wie gdzie, poproszę dosłownie i bez podtekstów :> jak to
    po podziale firmy), co mnie umiarkowanie wzrusza, bo weksel
    jest na umiarkowana kwotę, nie na zlecenie, kaucyjny, deklaracja
    jest... nie wiem co by tam jeszcze.
    Weksel zabezpieczał obowiazki gwarancyjne, stad wystawiony
    przeze mnie.
    Przykłady więc bywaja... różne.

    Fakt, znacznie wczesniej nim się "okazja" trafiła trochę różnosci
    poczytałem, Twoich postów nie wyłaczajac :)
    Ale po to m.in. pytałem pytajacego, żeby dać mu do myslenia.

    > Wiadomo ile ubezpieczyciel
    > będzie musiał zapłacić w razie czego. Ale weksla żądają in blanco.

    A to pech.
    (o głupocie nie wspominam, bo jest oczywista)

    pzdr, Gotfryd