  • 11. Data: 2009-01-19 13:10:29
    Temat: Re: Kontrola prędkości przez Żandarmerię Wojskową ??
    Od: Glas-Mi <w...@w...pl>

    > A może to była Straż Graniczna ? oni mają takie uprawnienia.

    Ale tylko w strefie przygranicznej

    --
    Pzdr. Wycior

  • 12. Data: 2009-01-19 13:26:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Glas-Mi wrote:

    > Ale tylko w strefie przygranicznej

    A nie zmieniło się po wejściu do UE?

  • 13. Data: 2009-01-19 13:28:25
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 18 lutego 2004 r.

    Olgierd, a przeczytałeś chociaż par. 1 wspomnianego rozporządzenia i
    moje poprzednie posty w wątku ? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2009-01-19 13:37:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 14:28:25 +0100, Sebcio napisał(a):

    > Olgierd, a przeczytałeś chociaż par. 1 wspomnianego
    rozporządzenia i
    > moje poprzednie posty w wątku ?

    Oczywiście.
    Uważasz, że żołnierz tylko czołgiem jeździ? :-)

    Czasem widuję kontrole ŻW na drogach prowadzących do garnizonów,
    szczególnie w okolicach jakichś świąt państwowych ;-) łapią swoich.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2009-01-19 13:41:06
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > A nie zmieniło się po wejściu do UE?

    Zmieniło się. Zarówno Straż Graniczna jak i Służba Celna mogą w swoim
    zakresie działać na terenie całego kraju.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 16. Data: 2009-01-19 13:48:58
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > Czasem widuję kontrole ŻW na drogach prowadzących do garnizonów,
    > szczególnie w okolicach jakichś świąt państwowych ;-) łapią swoich.

    No właśnie tu chyba nie łapali wyłącznie swoich, ale głowy nie dam. Z
    opowieści której prawdziwości nie potwierdzę słyszałem o przypadku
    handlowca, którego zatrzymał właśnie taki patrol za przekroczenie
    prędkości. Zapytani o podstawę prawną nic nie powiedzieli, tylko stali
    się bardziej napastliwi - kazali otworzyć bagażnik, pytali o towary itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 17. Data: 2009-01-19 13:50:31
    Od: Glas-Mi <w...@w...pl>

    > Zmieniło się. Zarówno Straż Graniczna jak i Służba Celna mogą w
    > swoim zakresie działać na terenie całego kraju.

    Oj, w takim razie przepraszam, za nieprawdziwe info

    --
    Pzdr. Wycior

  • 18. Data: 2009-01-19 14:01:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 14:48:58 +0100, Sebcio napisał(a):

    > No właśnie tu chyba nie łapali wyłącznie swoich, ale głowy nie
    dam.

    Trawestując znane porzekadło: zatrzymajcie wszystkich, Bóg rozpozna
    mundurowych ;-)

    IMHO rozporządzenie daje podstawę do zatrzymania każdego pojazdu,
    natomiast przeprowadzenia kontroli tylko w odniesieniu do żołnierzy.
    Chociaż przepis o rozstawianiu nóg i trzymaniu ręki na podsufitce raczej
    adresowany jest do każdego, także do cywila.