  • Data: 2020-03-26 19:04:21
    Temat: Re: Konstytucyjność rozporządzenia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2020 o 18:44, J.F. pisze:

    > Ale w tym momencie nie wiemy, na jaka podstawę sie powołują.
    >
    > Tylko ... to rozporządzenie musi miec podstawe, ustawa nie musi.

    Ale każdy akt niższego rzędu musi (a w zasadzie "jest obowiązany") być w
    zgodzie z aktem wyższym - a więc konstytucją... i traktatami
    międzynarodowymi.

    > A z prawem do testu to juz nie naruszalaby istotnie ? :-)

    Tak mi się wydaje - mamy podejrzenie, dokładamy _wszelkich_ starań, żeby
    to wyjaśnić bez zbędnej zwłoki.

    > Na podstawie "powracajacy z zagranicy" tzn z miejsca o duzym ryzyku
    > zakazenia.

    A niby jak duże ryzyko? 40 tysięcy na 80 milionów? Pół promila? To jest
    realne ryzyko? Pół promila to chyba mniej niż że ktoś popełni w ciągu
    życia przestępstwo zagrożone więzieniem - więc strategia równie dobra
    jak zamykanie kogokolwiek prewencyjnie w pierdlu, bo przecież "pochodzi
    ze społeczności o dużej skłonności do przestępstw"

    > Czy styku z innym podejrzanym osobnikiem,
    > czy tez diagnozy lekarza - tzn stwierdzenia  pr-stwa, ze jest nosicielem
    > ... i wcale nie wysokiego.

    No to jak jest realne podejrzenie, to niech robią realne badania. A
    jeśli uważają, że nie ma sensu badać, bo pewnie nic nie znajdą, to niech
    nie robią szopki z "realnych przesłanek".

    > No nie wiem, bo te punkty jakby nie polaczone :-)
    > A moze ten punkt 2 tyczy sie "kazdego" czyli osoby, a nie rządu :-)

    A czmu miałoby być inaczej?

    --
    Shrek