  • Data: 2017-09-04 11:10:54
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-04 o 10:35, Wojtek pisze:

    > Ja - nie. Ale dłużnika można ukarać za poświadczenie nieprawdy. Kara ma
    > znaczenie również prewencyjne.

    I ile tej kary chcesz dawać?
    100zł?
    1000zł?
    Areszt?
    Więzienie?

    Mnożysz byty ponad potrzebę, poza tym nierozsądne jest opieranie
    egzekucji na oświadczeniu dłużnika.
    To tak, jakbyś powiedział, że po co sąd ma prowadzić przez parę lat
    postępowanie dowodowe w sprawie o zapłatę - niech zasądza z automatu na
    podstawie oświadczenia powoda, a jak powód skłamie w oświadczeniu, to
    niech ponosi karę.

    Od rozstrzygania sporów jest sąd, a nie oświadczenia niewiarygodnego
    dłużnika.

    --
    Liwiusz