eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 17 Mar 2015 14:06:00 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    From: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 21:35:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    to może coś zrobić, jeżeli prawo na coś nie pozwala to trudno - musi dostosować się
    do przepisów.

    > Zaraz - teraz twierdzisz, że komornik ma _obowiązek_ prowadzić zajęcie
    > wobec dowolnego Jana Kowalskiego i ma _obowiązek_ zajmować wszytko jak
    > popadnie, nawet jeśli ruchomość nie jest własnością (nie tego zresztą o
    > którego chodzi) Jana Kowalskiego, a jego sąsiada? I do tego twierdzisz,
    > że komornik jest zawodem zaufania publicznego i jest na nich prowadzona
    > nagonka medialna spowodowana tym, że zabrał zgodnie z prawem jakiś
    > ciągnik, i jeszcze prokurator się czepia bezpodstawnie?
    >
    > Shrek.

    Nie! Masz wyrwane z kontekstu zdania.

    Do niedawna komornik nie dostawał z sadu żadnych danych identyfikujących dłużnika
    poza imieniem i nazwiskiem. Musiał więc pozostałe niezbędne informacje przyjąć "na
    wiarę" od wierzyciela.
    Zapewne było tak dlatego że zdaniem ustawodawcy nie istniało ryzyko iż wierzyciel
    wskaże innego Jana Kowalskiego narażając się na odszkodowanie. Okazało się że jednak
    czasem któryś tak zrobi, w związku z czym zmieniono przepisy - teraz jest jakiś
    identyfikator (np. PESEL). Wspomnę że komornicy od lat starali się by jakiś
    identyfikator w tytule wykonawczym był wskazany.
    Czy powyższe jest jasne? Jeśli nie to napisz co jeszcze wyjaśnić.

    Teraz sprawa sąsiada. Komornik nie zajmuje rzeczy sąsiada tylko rzeczy które są we
    władaniu dłużnika. Jeżeli dłużnik ma we władaniu rzecz należącą do sąsiada to
    komornik ją zajmie, jednak nie dlatego że komornik zajmuje rzeczy sąsiada a dlatego
    że komornik zajmuje rzeczy będące we władaniu dłużnika!
    Wielokrotnie wyżej wyjaśniałem jakie są przepisy i dlaczego takie są oraz co warto
    byłoby w nich zmienić.
    Mam nadzieję że teraz wszystko już jest jasne.