  • 1. Data: 2005-01-03 18:12:49
    Temat: Komentowanie wyroku
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Czy okreslenie wyroku Sadu "hanba" narusza przepisy KK?
    Pytam oczywiscie w kontekscie sprawy Oleksego oraz dzialan fundacji Ius et
    Lex.
    Pomijajac caly kontekst oraz ocene calej sprawy IMHO fundacja sie osmiesza.

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 2. Data: 2005-01-03 19:39:36
    Temat: Re: Komentowanie wyroku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Lex.
    > Pomijajac caly kontekst oraz ocene calej sprawy IMHO fundacja sie

    Moim zdaniem nie jest przestępstwem, a fundacja doskonale sobie z tego zdaje
    sprawę. Składając zawiadomienie uzyskuje przede wszystkim rozgłos, bo kto
    dotąd o niej słyszał. Dodatkowo taka sprawa może się wałkować strasznie
    długo, bo jak jakiś prokurator albo sąd to umorzy, to zawsze się znajdą
    wyznawcy teorii spiskowej dziejów podnoszący zarzut, ze to na pewno na
    skutek powiązań politycznych.

    No i dodatkowo coś z działania na zasadzie "rzuć gównem, a zawsze się coś
    przylepi". Choć nie wiem tak naprawdę, kto za tą fundacją stoi.

  • 3. Data: 2005-01-03 21:15:04
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > Moim zdaniem nie jest przestępstwem, a fundacja doskonale sobie z tego
    > zdaje
    > sprawę. Składając zawiadomienie uzyskuje przede wszystkim rozgłos, bo kto
    > dotąd o niej słyszał.

    No wlasnie coraz glosniej o nich. Dr Kochanowski pojawia sie w sporej ilosci
    programow publicystycznych w TVP, a i w TVN24 nierzadko gosci. IMHO glownie
    dlatego, iz jest jednym z niewielu prawnikow-naukowcow otwarcie
    opowiadajacych sie za kara smierci.

> [...]
    > długo, bo jak jakiś prokurator albo sąd to umorzy, to zawsze się znajdą
    > wyznawcy teorii spiskowej dziejów podnoszący zarzut, ze to na pewno na

    W takiej sprawie rozstrzygniecie nie ma znaczenia, takie glosy i tak beda ;/

    > No i dodatkowo coś z działania na zasadzie "rzuć gównem, a zawsze się coś
    > przylepi". Choć nie wiem tak naprawdę, kto za tą fundacją stoi.

    PiS.
    Choc moze "stoi" to troche zbyt ostro powiedziane. Sa zbiezne programowo.
    Gdy sluchalem dr Kochanowskiego, to postulaty ma bardzo podobne do
    Kaczynskich : zaostrzenie kar, przywrocenie kary smierci i t.d.

    Co do meritum : mam takie samo zdanie, nie ma podstaw do wszczecia
    postepowania.

  • 4. Data: 2005-01-03 21:27:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co do meritum : mam takie samo zdanie, nie ma podstaw do wszczecia
    > postepowania.

    Pytanie, czy się znajdzie odważny do podpisania postanowienia o odmowie
    wszczęcia postępowania.

  • 5. Data: 2005-01-05 19:31:13
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości.

> [...]
    > długo, bo jak jakiś prokurator albo sąd to umorzy, to zawsze się znajdą
    > wyznawcy teorii spiskowej dziejów podnoszący zarzut, ze to na pewno na

    Moim zdaniem zachowanie oleksego bedzie raczej przestępstwem z art. 226 kk,
    zwłaszcza w części w której oleksy mówił o wydawawaniu wyroków na zamówienie
    polityczne.
    Ja będąc sędzią obraziłbym się gdyby ktoś nazwał mnie politykiem. To zniewaga.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2005-01-06 16:42:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    zamówienie
    > polityczne.
    > Ja będąc sędzią obraziłbym się gdyby ktoś nazwał mnie politykiem. To

    Nie zgodzę się z Tobą. Moim zdaniem Oleksy zbliżył się niebezpiecznie blisko
    granicy, ale jej nie przekroczył. Z drugiej strony osobiście uważam, że ta
    ustawa jest głupia, a sąd akurat niczemu nie jest winien.