    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja z rowerzystą na parkingu
    Date: Tue, 8 Sep 2015 12:03:42 +0200

    Użytkownik "Witold Z." napisał w wiadomości
    >Mam prośbę o poradę.
    >11.08 miałem kolizję z rowerzystą na parkingu pod hipermarketem.
    >Sporządziliśmy oświadczenie poparte szkicem sytuacyjnym. Link do
    >'komputerowej' wersji szkicu:
    >http://i1136.photobucket.com/albums/n494/vitoldo/Ko
    lizja_zpsdlsm2acx.jpg

    Rozumiem, ze calosc dziala sie na drodze prywatnej, mozna by wrecz
    powiedziec ze na parkingu ?

> [...]
    >dużą prędkość jak na tę sytuację i swoje umiejętności.
    >Szkodę zgłosiłem do PZU, które po prawie miesiącu odmówiło uznania
    >winy sprawcy (rowerzysty). Uzasadnienie jest takie, że ja włączałem
    >się do ruchu i winien jestem zachować szczególną ostrożność.
    >Ja się z taką interpretacją nie zgadzam i mam sporo wątpliwości.
    >Wykonując skręt w lewo rowerzysta powinien również zachować
    >szczególną ostrożność oraz powinien oddać pierwszeństwo pojazdom
    >najmniej wątpliwości co do interpretacji likwidatora.
    >Główne pytanie: kogo jako sprawcę wskazałaby policja gdyby została

    Gdyby to byla droga publiczna, to faktycznie - pan sie wlaczal do
    ruchu, i musial pan ustapic pierwszenstwa wszystkim, ktorzy droga
    jechali.
    W tym takze skrecajacym w lewo rowerzystom, nawet schowanym za
    szlabanem.
    A rowerzysta ma prawo spodziewac sie, ze zatrzymasz sie i go
    przepuscisz.

    Droge sklepowa powinni w sumie potraktowac jak publiczna.

    J.