    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolejne pytanie o zachowek
    Date: Tue, 15 Jun 2010 20:08:01 +0200

    W wiadomości news:100615.170407.psp.256@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > I kiedy podarowała:
    > Art. 994. § 1. Przy obliczaniu zachowku nie dolicza się do spadku drobnych
    > darowizn, zwyczajowo w danych stosunkach przyjętych, ani dokonanych przed
    > więcej niż dziesięciu laty, licząc wstecz od otwarcia spadku, darowizn na
    > rzecz osób nie będących spadkobiercami albo uprawnionymi do zachowku.
    > § 2. Przy obliczaniu zachowku należnego zstępnemu nie dolicza się do
    > spadku darowizn uczynionych przez spadkodawcę w czasie, kiedy *nie miał
    > zstępnych*. Nie dotyczy to jednak wypadku, gdy darowizna została
> [...]

    Zaraz, czy mógłbym zostać oświecony, bo chyba nie rozumiem.
    Mam powiedzmy dom. Stanowi moją wyłaczną własność, innego majątku nie mam.
    Oprócz mania domu mam też kaprys i w związku z tym kaprysem obdarowuję domem
    kompletnie obcą mi prawnie osobę i przenoszę się pod most - w końcu mogę,
    nie.
    Wszystko zgodnie z prawem, osoba płaci podatek, dom jest jej.
    Następnie decyduję się kopnąć w kalendarz. I zgłasza się ktoś z moich
    wydupconych spadkobierców do osoby obdarowanej z jakimiś realnymi żądaniami
    finansowymi??

    --
    Jotte