    From: kauzyperda <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kłopot z zakazem konkurancji
    Date: Wed, 05 Sep 2007 10:33:31 +0200

    Carolus pisze:

    > A to bardzo ciekawe... Myślisz, że po prostu wystarczy, że nie zapłaci w
    > pierwszym miesiącu i jest się wolnym? To taka ogólnie przyjęta zasada, czy
    > jest na to jakiś artykuł / wyrok?

    Zebym to ja sam wysmylil, to moznaby to spokojnie olac. Ale co
    napisalem, to takie poglady wyrazil *SAD NAJWYZSZY*), generlanie nie
    jest to wiazaca interpretacja dla innych sadow rozpatrujacych dana
    sprawe, ale sady przy rozstrzyganiu podobnych spraw przynajmniej biora
    pod uwage zapladle w podobnych sprawach wyroki (a bardziej poglady co do
    stosowania przepisow w nich wyrazone)

    > Czy jak pracodawca po tym miesiącu poda
    > pracownika do sądu (w związku ze złamaniem przez niego zakazu konkurencji) i
    > zażąda odszkodowania, nie ma szans na wygraną?

    Szanse ma, ale IMHO Ty masz zdecydowanie wieksze

    > Sory, że tak drążę i zapewne irytuję, ale odszkodowanie za złamanie zakazu
    > konkurencji jest w umowie określone na 50.000, więc wolałbym podejmować w
    > tej kwestii ruchy z precyzją skalpela, a nie siekiery. ;-)

    Nie jest tak, ze nie nalezy sie tym przejmowac, ale sa tez orzeczenia,
    ze kare umowna w podobnych sprawach nalezy miarkowac (nie moze ona
    rujnowac pracownika - ale to osobna kwestia)

    --
    pozdr
    luck