    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
    Date: Fri, 14 Apr 2006 12:38:08 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 13.04.2006 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Chyba się trochę zgubiłem. Czy dobrze rozumiem: Ja doprowadzam do Twojego
    >
    > Tak - bo żądasz zapłaty za usługę, której nie zamawiałem - takie
    > wymuszenie.

    Nie widzę tu nigdzie przymusu skorzystania, więc nie wiem jak mogę kogoś
    do czegoś doprowadzić skoro go do niczego nie przymuszam, nie
    wyzyskuję żadnego błędu, nie wprowadzam w błąd.

    MZ w najlepszym wypadku granica jest bardzo rozmyta a Twoje stwierdzenie
    zbyt kategoryczne.
    1) Zostawię Ci na podwórku otwarty samochód z kluczykami i
    resztą papierów. Możesz go do woli używać, powiedzmy w ramach zarządu
    zwykłego?
    2) Mieszkasz koło prywatnego stawu którego nie jesteś właścicielem
    (ale masz do niego dostep w ramach własnej działki). Miałeś ze mną umowę
    na połów ryb. Umowa wygasła. Ty łowisz dalej. Jak wygląda tu sytuacja
    prawna?

    > To tak samo, jakbyś w nocy umył mi samochód, a z rana przywitał mnnie
    > tekstem "płać za umycie, albo Ci jutro szyby powybijam".

    MZ to inna sytuacja, bo zostałes tu postawiony przed faktem dokonanym. W
    przypadku dostepu do sieci musisz podjąć świadome dziaania aby skorzystać
    z usługi.

    --
    Marcin