  • Data: 2013-05-05 12:41:14
    Temat: Re: Kazirodztwo - interpretacja przepisu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.05.2013 22:31, Liwiusz pisze:

    > Tego też nie rozumiem - skąd te 19%?

    Zrób sobie drzewko prawdopodobieństw.

    I pamiętaj, że para jest bezpłodna dla bezpłodnego tylko pierwszego
    członka pary, tylko drugiego członka pary oraz obu członków pary.

    Albo możesz sobie ułatwić i policzyć prawdopodobieństwo płodności pary,
    które będzie czystym iloczynem prawdopodobieństwa płodności jednego
    członka pary (no, zakładając że są to zdarzenia rozłączne, czyli de
    facto dla nieskończonej populacji, bo inaczej zbierając jednego płodnego
    z populacji nieco zmniejszamy prawdopodobieństwo wylosowania drugiego
    płodnego, ale myślę że możemy sobie pozwolić zignorowanie różnicy
    poniżej jednej miliardowej ;) )