  • Data: 2010-03-10 10:18:03
    Temat: Re: Kazirodztwo?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik rzecze:

    > W podręcznikach do prawa karnego podnosi się argumenty etyczny oraz
    > medyczny. Z etycznego punktu widzenia chodzi o ochronę rodziny. Z
    > medycznego o zagrożenie genetyczne. Nie jestem ani lekarzem, ani

    IMO oba argumenty są mocno naciągane. Ochrona rodziny... przed kim?
    Przed nią samą? Dwie dorosłe, świadome osoby (przykładowo
    brat i siostra) szkodzą same sobie, więc trzeba je przed tym
    przymusowo chronić?

    A w sensie medycznym. Żadne prawo nie zabrania kontaktów płciowych
    i rozmnażania osobom z ciężkimi defektami genetycznymi, także
    takimi, które _na pewno_ zostaną przekazane potomstwu.
    Dlaczego tu prawo tego nie penalizuje?

    > razie kazirodztwo było ścigane na pewno w poprzednim kodeksie oraz
    > przedwojennym, więc nie jest to jakiś nowy wymysł.

    Kontakty homoseksualne były ścigane w Polsce do 1932 roku
    oraz są nadal w wielu krajach na świecie, więc to nie jest jakiś
    nowy wymysł ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)