  • Data: 2011-04-14 14:15:19
    Temat: Re: Karty miejskie
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Z logiki.

    > Owszem, jeśli posiadacz karty odpowiada za transakcje nią dokonane,
    > to nie może być zmuszany do utraty kontroli nad kartą.

    > No toć przecie piszę, że system płatności mamy postawiony
    > na głowie. W .pl mamy *powsechne* "postawienie na głowie".
    > I to *JEST* wystarczający powód aby unikać płacenia kartą.
    > I tak, o ile mi wiadomo, podobno są kraje w których powszechny
    > jest "normalny" sposób obsługi kart :) (znaczy klient przeciąga
    > kartę przez czytnik).
    > Ba, w zeszłym tysiącleciu widziałem takie użycie karty
> [...]

    Przecież te płatności w ogóle nie są kontrolowane przez płacących tylko
    właśnie sprzedawców. To sprzedawcy wykorzystują je do otrzymania zapłaty za
    usługę czy towar. Płacący może nawet nie zorientować się, że sprzedawca
    wykorzystał kartę. Musiałby mieć kartę wyposażoną w wyświetlacz i przycisk
    akceptacji by decydować a na to nie zanosi się.