  • Data: 2011-04-13 15:20:28
    Temat: Re: Karty miejskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Apr 2011, lamia wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
    >
    > Gotfryd skąd taka informacja?

    Z logiki.

    > Możesz ją wjasnić?

    Owszem, jeśli posiadacz karty odpowiada za transakcje nią dokonane,
    to nie może być zmuszany do utraty kontroli nad kartą.

    > Pracowałam przy kartach

    No toć przecie piszę, że system płatności mamy postawiony
    na głowie. W .pl mamy *powsechne* "postawienie na głowie".
    I to *JEST* wystarczający powód aby unikać płacenia kartą.
    I tak, o ile mi wiadomo, podobno są kraje w których powszechny
    jest "normalny" sposób obsługi kart :) (znaczy klient przeciąga
    kartę przez czytnik).
    Ba, w zeszłym tysiącleciu widziałem takie użycie karty
    *w Polsce*. Dopiero później nastąpiła degrangolada,
    pauperyzacja <tu można sobie dorzucić epitetów wedle
    uznania ;)> i zwyczaje "sprzedawca wie lepiej".
    Kuriozalnie, mikropłatności zbliżeniowe mają szanse zmienić
    ten system na "normalniejszy".
    Będzie śmiesznie: drobne płatności skuteczniej kontrolowane
    przez płacącego od "dużych".

    > sprzedawca powinien sprawdzić czy nie posługujesz się cudzą kartą,

    Dwa "nietrafienia" :D

    Powinien więc żądać jej *okazania*, a nie brać do ręki, to raz.

    A cudzą kartą posługuję się z definicji - w myśl umowy (czytałeś
    umowę? ;)) posiadacz karty jest jedynie jej dysponentem, karta
    stanowi własność wystawcy (banku lub innego podmiotu), więc
    szansa że sprzedawca znajdzie właściciela karty wśród kupujących
    jest zerowa :P (bank musi być S.A., więc właścicielem jest
    osoba prawna, osoba fizyczna może co najwyżej być jej
    reprezentantem).

    pzdr, Gotfryd