    From: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kaluze na drogach a pochlapane spodnie ...
    Date: Thu, 14 Mar 2002 11:39:53 +0100

    Użytkownik "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w
    wiadomości news:3c9071fe$1@news.vogel.pl...
    > Z pewnoscia niejedneg z was trafialo .. jak taki keirowca przejazdzajac
    obok
    > was wjechal wkaluze i co cali mokrzy .. co wtedy do kogo skladac skargi
    ..
    > co z tym fantem poczac.

    Kogo?
    Faktycznie odpowiedzialni za to są wykonawcy drogi.
    Na ulicy nie ma prawa stać woda.
    Jaśli pada - no cóż, kałuż się nie uniknie. Kierowcy
    nie zawsze są w stanie uniknąć ochlapania pieszego.
    Nawet gdy jadę bardzo wolno a koło wpada w jedną
    z niezliczonych dziur - tryska fontanna.
    Gdy pada to w ogóle mało co widać - kropelki na szybach
    bocznych, przedniej i lusterkach utrudniają jazdę i sprawiają,
    że trzeba się skoncentrować na jeździe i innych użytkownikach
    drogi, a nie zgadywance, czy w kałuży jest dziura w jezdni,
    ani na slalomie między kałużami.

    Częściej zdarzało mi się ochlapanie przez obluzowaną
    płytę chodnikową (jak w reklamie pasty do butów) niż
    przez samochód. Poza tym woda z kałuży jest czyściejsza niż
    błoto spod płyty chodnikowej i nie zostawia tak
    widocznych śladów.

    Pozdrawiam ... Miroo
    ps. Tylko raz zauważyłem, że kogoś ochlapałem - dresiarza,
    dlatego, że tak głośno klął, że cięzko było nie usłyszeć.
    Nie była moja wina - kończył się asfalt, zaczynała kostka
    i była spora różnica między poziomami. I akurat tam stała
    woda mimo, iż wszedzie było sucho. W ogóle nie zauważyłem
    tej kałuży. Ale to tylko tak na marginesie - bo nie mam
    wyrzutów sumienia w tym przypadku.