  • 1. Data: 2005-12-08 19:03:53
    Temat: KRS Zwrot wniosku
    Od: "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl>

    Witam

    Złożyłem wniosek o zmianę danych w KRS (dokładnie chodziło o podniesienie
    kapitału w sp. z o.o.).
    Niestety są wydał zarządzenie o zwrocie wniosku. Nie wiem teraz co mam
    robić, czy składać
    jeszcze raz cały wniosek, czy dostarczyć do sądu brakujący załącznik.

    Bardzo proszę o pomoc, bo dla mnie te prawnicze terminy to czarna magia.
    Dla mnie zwrot wniosku, to zwrot wszelkich złożonych dokumentów, a ja
    dotaję jednostronicowe pismo i nie mam pojęcia co dalej...

  • 2. Data: 2005-12-08 21:06:12
    Temat: Re: KRS Zwrot wniosku
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    dostales zwrot formalny

    doslij to o czym zapomniales wczesniej

  • 3. Data: 2005-12-08 21:09:10
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Użytkownik "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:dna036$6nv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Złożyłem wniosek o zmianę danych w KRS (dokładnie chodziło o podniesienie
    > kapitału w sp. z o.o.).

    najwyższy czas ;)

    > Niestety są wydał zarządzenie o zwrocie wniosku. Nie wiem teraz co mam
    > robić, czy składać
    > jeszcze raz cały wniosek, czy dostarczyć do sądu brakujący załącznik.

    Należy dostarczyć : formularz KRS-Z3 i KRS-ZE oraz brakujące formularze
    (jeżeli dokonywane są inne zmiany, czy składane jest sprawozdanie finansowe)
    i brakujące dokumenty.
    Warto przy okazji złożyć oryginał lub kserokopię poświadczoną notarialnie
    dokumentu potwierdzającego nadanie numeru NIP (obowiązek do maja 2006r.) i
    jeżeli już nie podanano to uzupełnić numer REGON (wówczas należy dołączyć
    formularz KRS-ZY i ksero zaświadczenia nadania numeru REGON-u).

    > Bardzo proszę o pomoc, bo dla mnie te prawnicze terminy to czarna magia.
    > Dla mnie zwrot wniosku, to zwrot wszelkich złożonych dokumentów, a ja
    > dotaję jednostronicowe pismo i nie mam pojęcia co dalej...

    Sąd nie zwraca złożonych wcześniej dokumentów. Zwrot wniosku to to nazwa
    decyzji, od której można się odwołać lub ją przyjąć i uzupełnić wymienione
    braki i sprawa będzie załatwiona pozytywnie.
    Braki należy uzupełnić w terminie podanym w piśmie najczęściej jest to 7 dni
    (liczy się od następnego dnia po otrzymaniu pisma). Dokumenty można złożyć
    osobiście lub wysłać do Sądu (wówczas liczy się data na znaczku pocztowym -
    data nadania).

    Aga

  • 4. Data: 2005-12-08 22:40:57
    Od: "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl>

    Użytkownik "agnesdz" <a...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl> napisał w
    > wiadomości news:dna036$6nv$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > najwyższy czas ;)

    No jeszcze troche czasu chyba mam, bo kapitał byl do tej pory 25.000 zł

    > Należy dostarczyć : formularz KRS-Z3 i KRS-ZE oraz brakujące formularze
    > (jeżeli dokonywane są inne zmiany, czy składane jest sprawozdanie
    > finansowe) i brakujące dokumenty.

    Tego nie rozumiem formularz KRS-Z3 dostarczyłem i był wypełniony poprawnie,
    to o czym zapomniałem to formularz KRS-ZE oraz aktualna lista wspólników.

    Czy mam rozumieć, że muszę jeszcze raz złożyć KRS-Z3 i jeśli tak, to jak go
    wypełnić?
    Wpisać tam wszytskie załączniki, które były dołączone do poprzedniego
    wniosku?
    Czy tylko KRS-ZE i listę wpólników, których nie załączyłem wcześniej?

    > Warto przy okazji złożyć oryginał lub kserokopię poświadczoną notarialnie
    > dokumentu potwierdzającego nadanie numeru NIP (obowiązek do maja 2006r.) i

    o tym nie wiedziałem, pytanie czy uzupełnijąc wniosek mam możliwość
    dołączenia
    jeszcze NIP-u?

    > jeżeli już nie podanano to uzupełnić numer REGON (wówczas należy dołączyć
    > formularz KRS-ZY i ksero zaświadczenia nadania numeru REGON-u).

    numer REGON mam już na szczęście wpisany w KRS-ie

    > Sąd nie zwraca złożonych wcześniej dokumentów. Zwrot wniosku to to nazwa
    > decyzji, od której można się odwołać lub ją przyjąć i uzupełnić wymienione
    > braki i sprawa będzie załatwiona pozytywnie.

    Tak jak mówiłem, że dla mnie te terminy prawnicze to czarna magia.
    I prawdę mówiąc rozmawiałem z kolegami na ten temat i wszyscy byli
    przekonani,
    ąe trzeba czekać aż sąd odeśle dokumenty i składać je ponownie.

> [...]
    > dni (liczy się od następnego dnia po otrzymaniu pisma). Dokumenty można
    > złożyć osobiście lub wysłać do Sądu (wówczas liczy się data na znaczku

    Bardzo dziękuje za pomoc, bo jak widać przegapiłbym sprawę czekając na zwrot
    dokumentów...

  • 5. Data: 2005-12-09 07:09:02
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    przeczytaj dokladnie zarzadzenie o zwrocie wniosku . powinno byc tam
    napisane czego nie dolaczyles. dolacz to i po sprawie

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 6. Data: 2005-12-09 20:05:35
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Użytkownik "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:dnacq6$2tv$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No jeszcze troche czasu chyba mam, bo kapitał byl do tej pory 25.000 zł

    Kapitał spółki z o.o. do końca roku powinien wynosić conajmniej 50 tys. zł.
    później możliwe jest nałożenie kary pieniężnej do 20 tys. zł. lub
    rozwiązanie spółki.

> [...]
    > wniosku?
    > Czy tylko KRS-ZE i listę wpólników, których nie załączyłem wcześniej?

    Wypełnić należy formularz Z-3 tak jak był wypełniony poprzednio (poprawnie),
    a w liście załączników
    wpisać tylko te dokumenty które się składa w tym momencie.
    Trzeba pamiętać o złożeniu wniosku (pisma) z prośbą o zaliczenie wcześniej
    złożonych dokumentów i opłat.
    Obowiązek ponownego złożenia formularzy jest konsekwencją niepoprawnego
    pierwszego złożenia wniosku, który podlegał zwrotowi.

    > czy uzupełnijąc wniosek mam możliwość dołączenia jeszcze NIP-u?

    Tak. Należy zrobić to w taki sposób jak opisałam we wcześniejszym poście.
    Do zgłoszenia NIP-u nie ma żadnego formularza.

    Aga

  • 7. Data: 2005-12-10 16:58:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Dec 2005 22:09:10 +0100, "agnesdz" <a...@B...pl>
    wrote:

    >Warto przy okazji złożyć oryginał lub kserokopię poświadczoną notarialnie
    >dokumentu potwierdzającego nadanie numeru NIP (obowiązek do maja 2006r.)
    Mozesz rozwinac ten watek?

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 8. Data: 2005-12-11 10:11:59
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Od 2007r. z urzędu numery NIP, będą wprowadzone do systemu KRS. Będzie można
    wówczas znaleźć firmę i uzyskać jej odpis po nr KRS, REGON i NIP.
    Jeżeli do końca maja Sąd nie będzie w posiadaniu numeru NIP uzupełnienie nie
    będzie możliwe, a chcąc uzupełnić te dane będzie można, ale prawdopodobnie
    już odpłatnie (narazie nie ma żadnych danych na ten temat, nie ma też mowy o
    jakiś karach, które są również prawdopodobne)

    Aga