  • 1. Data: 2007-08-29 19:07:53
    Temat: KPC, KPK...
    Od: "Stary kawaler Jarek K. " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I.
    1. Czy, zgodnie z obowiązującymi w tzw. "IV RP" zasadami prawa, prokurator
    prowadzący postępowanie z prywatnego oskarżenia wobec funkcjonariusza
    państwowego jest zobowiązany podczas przesłuchania tego ostatniego do wpisania
    do protokołu jego:

    a) miejsca zamieszkania
    b) miejsca pracy (np. I Komisariat Policji w Gdańsku, ZUS, US itd.) ?

    2. Czy do protokołu powinien wpisać jego imię i nazwisko, czy wystarczy, że
    wpiszę, np. "J. Kowlaski" ?

    II.
    Jeżeli w procesie cywilnym, a dokłądniej w pozwie wpisałem w miejsce "adresu
    pozwanego", adres jego miejsca pracy, to, czy jest to wystarczające w myśl
    obowiązującego KPC "Art. 135. Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w miejscu
    pracy lub tam, gdzie się adresata zastanie.", czy jest to niewystarczające ?

    Jeżeli sędzia po takim fakcie wzywa do "uzupełnienia braku formalnego" pozwu
    poprzez podanie adresu pozwanego, to, czy nie jest to kpina z jego strony,
    bądź ograniczenie umysłowe, którego podstawą jest brak wykształcenia ?

    ----
    -&#9658; STOP przestępczości zorganizowanej ! &#9668;-

    nie kradnie </a>
    336.html"
    target="_blank"> Kaczyński vs Lipiński </a>
    nie jest przestępcą</a>
    przyszłym kandydatem PiS na prezydenta RP</a>
    tml"
    target="_blank">Rydzyk sługa boży. </a>
    oblicze gdańskiego wymiaru sprawiedliwości... </a>

    Kasując wątki na forum "Agora" łamie konstytucyjne prawo obywateli do wypowiedzi:

    Art. 54. Konstytucji RP
    1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i
    rozpowszechniania informacji.

  • 2. Data: 2007-08-29 19:26:46
    Temat: Re: KPC, KPK...
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stary kawaler Jarek K. "
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > b) miejsca pracy (np. I Komisariat Policji w Gdańsku, ZUS, US itd.) ?
    >
    > 2. Czy do protokołu powinien wpisać jego imię i nazwisko, czy wystarczy,

    w zakresie obu pytań - w protokole należy wpisać wszystkie dane dotyczące
    osoby przesłuchiwanej - imię nazwisko, adres (miejsce zamieszkania, adres
    korespondencyjny), miejsce pracy; więcej danych jest gdy osoba jest
    podejrzana o czyn - dochodzą dane osobopoznawcze - o rodzinie, o zarobkach,
    o chorobach, o uprzedniej karalności, i inne;
    tylko w przypadku świadka incognito (art.184kpk) i art.191 paragraf 3 kpk
    możliwe jest zastrzeżenie swoich danych pełnych czy tylko adresu
    zamieszkania do wiadomości prokuratora i sądu - sprawdź w tych przepisach
    szczegóły

> [...]
    > miejscu
    > pracy lub tam, gdzie się adresata zastanie.", czy jest to niewystarczające

    jest to wystarczające, jeżeli innym adresem pobytu pozwanego nie
    dysponujesz; z tymże powinieneś zaznaczyć, że jest to adres dla
    korespondencji

> [...]
    > poprzez podanie adresu pozwanego, to, czy nie jest to kpina z jego strony,
    > bądź ograniczenie umysłowe, którego podstawą jest brak wykształcenia ?

    jeżeli cię wzywa o uzupełnienie tego braku, to zapewne okazało się, że adres
    pozwanego podany w pozwie jest niewłaściwy; dopóki nie sprawdzi tego
    doręczając na wskazany przez ciebie adres, nie może żądać od ciebie
    uzupełnienie tego braku

  • 3. Data: 2007-08-29 19:49:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krzysiek pisze:

    > jest to wystarczające, jeżeli innym adresem pobytu pozwanego nie
    > dysponujesz; z tymże powinieneś zaznaczyć, że jest to adres dla
    > korespondencji

    A czemuż to miałoby być wystarczające?
    Przecież w art. 126 §1 kpc wyraźnie jest napisane że ma być miejsce
    zamieszkania strony, a nie miejsce gdzie stronę można zastać.
    Właściwość sądu tez będziesz określał według miejsca pracy, czy miejsca
    do korespondencji??

    A pro po to chyba pyta nas pan Miller, który nie znał miejsca
    zamieszkania Ziobry, a adres Ministerstwa to chyba zna :)

> [...]
    > pozwanego podany w pozwie jest niewłaściwy; dopóki nie sprawdzi tego
    > doręczając na wskazany przez ciebie adres, nie może żądać od ciebie

    Może a nawet powinien.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 4. Data: 2007-08-29 19:50:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krzysiek pisze:

    > jest to wystarczające, jeżeli innym adresem pobytu pozwanego nie
    > dysponujesz; z tymże powinieneś zaznaczyć, że jest to adres dla
    > korespondencji

    A czemuż to miałoby być wystarczające?
    Przecież w art. 126 §2 kpc wyraźnie jest napisane że ma być miejsce

    Może a nawet powinien.