eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKONSEKWENCJE PRAWNE WYNAJMOWANIA FIRM OCHRONIARSKICH - Pomóżcie PILNE!!!!!!!!!! › Re: KONSEKWENCJE PRAWNE WYNAJMOWANIA FIRM OCHRONIARSKICH - Pomóżcie PILNE!!!!!!!!!!
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KONSEKWENCJE PRAWNE WYNAJMOWANIA FIRM OCHRONIARSKICH - Pomóżcie
    PILNE!!!!!!!!!!
    Date: Mon, 7 Nov 2005 22:04:21 +0100

    Użytkownik "anonim" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dkoaom$o7d$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    wszystkie
    > zaniedbania powstały ze strony f-my ochroniarskiej (ujęte są w
    planie
    > ochrony zakładu) i być może Policji - zakład strategiczny w dobie
    > zagrożenia terroryzmem, a prezes firmy chce ukarać pracownika
    zakładu,
    > który nie ma nawet uprawnień do kontroli, a co dopiero nadzoru nad
    tego
    > typu jednostkami - ponoć mówi o tym jakieś rozporządzenie MSWiA.
    > Ewentualnie może skończyć się na NAGANIE, o to wnioskuje Kierownik

    Jak zinterpretuje sąd, to ja tego nie wiem. Ale gdybym ja miał
    interpretować, to bym dyspozytora nie ukarał. Skoro utartą tradycją
    było, że kontroluje raz na zmianę i jest wszystko w porządku.
    Przełożeni pewnie o tej praktyce wiedzieli, bo książkę kontroli
    przeglądali i jakoś nie podnosili konieczności częstszych kontroli. To
    skoro ów jeden raz kontrola się odbyła, to pretensji mieć nie mogą.
    Tym bardziej, że kontrola była po telefonie. Stwierdziłeś, ze wszystko
    OK i nie było powodu, by nagle drugi raz ich kontrolować.

    > I druga rzecz , którą przewidujemy - Kierownik Wydziału
    prawdopodobnie
    > będzie chciał rozszerzyć zakres obowiązków dyspozytorów o jakiś
    bardziej
    > szczegółowy nadzór nad f-mą Ochroniarską - CZYLI, MY PILNUJEMY
    FIRMY ,
    > KTÓRA MA PILNOWAĆ NAS i pobiera z tego tytułu kasę - JAK SIĘ OD
    TEGO
    > WYKPIĆ w sensowny sposób ( może jakiś paragrafy).

    Wykpić się nie da. Jeśli wydadzą zarządzenie, że macie ich kontrolować
    co godzinę, to jeden okręt mniej w roku naprawicie, ale ochroniarze
    mają być kontrolowani co godzinę.

    > Po trzecie: w jaki sposób znaleźć sobie dobrego prawnika na
    ewentualną
    > sprawę w Sądzie Pracy.

    Myślę, że może zdołasz przekonać przełożonych właśnie tym, że przecież
    doskonale wiedzieli, a przynajmniej powinni wiedzieć przy zachowaniu
    należytej staranności, że kontroluje się ochronę tylko jeden raz na
    noc i jakoś nikt nie wnosił z tego tytułu pretensji.