    From: Kamil <kamilek@o|ps|.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KC 405 - prosze o pomoc
    Date: Thu, 29 Sep 2005 23:57:46 +0200

    > IMHO wkopales sie w niezle tarapaty. Jest to ewidentny przypadek
    > bezpodstawnego wzbogacenia, przy czym rozpatrywanie kwestii otrzymania lub
    > nieotrzymania poleconego nie ma wiekszego znaczenia. Teraz wezwanie do
    > zaplaty otrzymales.
    > W takich sytuacjach zawsze nalezy dazyc do ugody. Tak tez ci radze. moze
    > odroczenie w czasie wplaty?

    Klopot w tym ze naprawde marna szansa zeby sie z ta popierniczona firma
    dogadac. Jednego nie rozumiem. Ja, bogu ducha winien czlowiek w
    chwilowym dolku finansowym poniose konsekwencje czyjejs pomylki - jesli
    oni nie zgodza sie na ugode. Czy przypadkiem nie nalezaloby do tego
    podejsc od strony tego KTO przyczynil sie do powstania szkody firmy, a
    nie kto niby na tym skorzystal (jak juz pisalem nieswiadomie - naprawde!
    - kase wydalem, a teraz po prostu nie mam). Przeciez ksiegowa czy ktos
    odpowiedzialny za przelewy dokonal jawnego aktu niekompetencji -
    wyplacil firmowe pieniadze calkowicie przypadkowej osobie. Na dodatek
    informuje ta przypadkowa osobe o tym po pol roku! Toz to smiechu warte.
    Za cos takiego powinno sie odpowiadac finansowo. Moze jeszczce zarzadaja
    odsetek i kwiatkow i przeprosin? Jakby im wiatr wywial pieniadze przez
    okno skarzyli by administratora budynku ze sa przeciagi?
    Moze da sie to ugryzc od strony obarczenia wina osoby, ktora ponosi
    odpowiedzialnosc za zarzadzanie pieniedzmi firmy i popelnila blad, za
    ktory powinna sama odpowiedziec, a nie szukac kozla ofiarnego.

    Kamil.