    From: "Maciej Zagozda" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jeszcze jedno...
    Date: 29 Jun 2006 04:00:01 -0700

    news:1150060153.20438.12.camel@neptune.sakowski.pl..
    .

    > Mogła, zakazu ufania ludziom nie ma. Co najwyżej można się zawieść.
    >
    > Tak, tylko że tu chodzi o zaufanie związane z wykonywanym przez tego człowieka
    zawodem i prowadzoną przezeń działalnością gospodarczą. To on tu jest fachowcem,
    który powinien poinformować nabywcę o np. braku numeru nadwozia, co uniemożliwi
    "zaliczenie" przeglądu technicznego, a tym samym dopuszczenie do ruchu. Twój post
    niczego, niestety, nie wnosi.

    > Pozdr
    > Krzych

    Wydaje mi się że Twój tok rozumowania jest prawidłowy, w
    większości krajów taka osoba powinna liczyć na pełne informacje o
    nabywanym produkcie bez żadnych odgórnych założeń co do tego co
    wiedziała lub powinna wiedzieć. Istnieje w polskim prawie coś
    takiego jak "doprowadzenie osoby do niekorzystnego rozporządzenia
    swoim majątkiem" (czyli oszustwo). Nie jestem pewny co do
    szczegółowych uwarunkowań tej konkretnej sytuacji, ale zawsze można
    spróbować skonsultować z prawnikami właśnie ten aspekt.

    PS.

    Swoją drogą zapraszam na www.oszustwa.pl