  • 1. Data: 2005-05-22 09:07:27
    Temat: Jakie są konsekwencje nieprzerejestrowania pojazdu?
    Od: "a0123" <n...@w...pl>

    Witam, chiałbym kupic samochod. Miałby mi słuzyc na 4-7 miesiecy - pozniej
    do sprzedania - za max kwotę kupna, wiec nie zarabiałbym na nim. Teraz
    pytanie: czy jesli przepiszę na siebie ubezpiezenie OC, a nie przerejestruje
    auta na
    siebie, czy bede mial jakies klopoty (podczas kontroli policyjej, sprzedazy,
    wogole?)? Auto mialoby byc na starych blachach.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-22 18:50:51
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > sprzedazy,
    > wogole?)? Auto mialoby byc na starych blachach.

    nie ma czegos takiego jak przerejestrowanie...
    sprzedajacy zglosi sprzedarz i auto bedzie "w prozni"

  • 3. Data: 2005-05-22 19:11:12
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > nie ma czegos takiego jak przerejestrowanie...
    > sprzedajacy zglosi sprzedarz i auto bedzie "w prozni"

    sprzedaż oczywiscie mialo byc, sorka

  • 4. Data: 2005-05-22 19:39:24
    Od: "jasi" <j...@p...onet.pl>

    art. 97 k.w. - sąd grodzki grzywna (ale przepis raczej rzadko do tego
    wykorzystywany, chyba że komus na odcisk nadepniesz

    jasin

  • 5. Data: 2005-05-22 21:53:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jasi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > art. 97 k.w. - sąd grodzki grzywna (ale przepis raczej rzadko do tego
    > wykorzystywany, chyba że komus na odcisk nadepniesz

    97 tego moim zdaniem nie dotyczy, bowiem obowiązek przerejestrowana
    pojazdu nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem lub porządkiem ruchu na
    drogach publicznych. Z tego co wiem orientuję, to niestety o ile gość
    zgłosi umowę do Urzędu Skarbowego terminie, to nie można w żaden sposób
    karnie go przymusić do przerejestrowania pojazdu.

  • 6. Data: 2005-05-23 05:40:38
    Od: Schwester <j...@c...com>

    a0123 napisał(a):
> [...]
    > siebie, czy bede mial jakies klopoty (podczas kontroli policyjej, sprzedazy,
    > wogole?)? Auto mialoby byc na starych blachach.

    Nie da się przepisać OC póki nie przerejestrujesz auta ;)

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 7. Data: 2005-05-23 08:35:59
    Od: "a0123" <n...@w...pl>

> [...]
    > zgłosi umowę do Urzędu Skarbowego terminie, to nie można w żaden sposób
    > karnie go przymusić do przerejestrowania pojazdu.

    Z moich obserwacji wynika, że naprawdę dużo ludzi jeździ "czymś" autem..,
    więc chyba raczej faktycznie można tak.. Tylko ciekawe, czy podczas np.
    wypadku lub przy mandacie za złe parkowanie nie będzie problemów.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-05-23 08:36:57
    Od: "a0123" <n...@w...pl>

    > Nie da się przepisać OC póki nie przerejestrujesz auta ;)

    No przepisać będzie ciężko..- nie ma to za bardzo sensu ;0

  • 9. Data: 2005-05-23 18:30:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >karnie go przymusić do przerejestrowania pojazdu.
    Ani karnie, ani prawnie :-) Istnieje jedynie obowiązek zgłoszenia
    faktu nabycia (czyli, że jest właścicielem pojazdu).
    Gorzej będzie ze znalezieniem kolejnego kupujacego, ktory nabędzie
    pojazd od człowiek, którego nazwisko nie figuruje w DR pojazdu.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-05-23 20:29:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "a0123" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    np.
    > wypadku lub przy mandacie za złe parkowanie nie będzie problemów.

    Przy wypadku problemu nie ma, bo właściciel jest z reguły pod ręką. Przy
    parkowaniu często kończy się to po prostu wnioskiem o ukaranie, bo nie
    uda się ustalić w 30 dni właściciela i tyle.