  • 1. Data: 2003-01-24 07:40:47
    Temat: Jaka odprawa??
    Od: "-Alamo-" <g...@g...pl>

    Jaką odprawę musi wypłacić pracodawca,
    jeśli wypowie umowę pracownikowi???
    Wydawało mi sie, że jeśli pracuje krócej niż 3 lata
    to 1-miesięczną, a jeśłi dłużej niż 3 lata
    u tego pracodawcy to 3-miesięczną.
    I nie powinno mieć znaczenia ile lat w ogóle
    pracownik przepracował w życiu.
    Czy się mylę?
    :-)

    -Alamo-
    ---------------------------

  • 2. Data: 2003-01-24 07:59:56
    Temat: Re: Jaka odprawa??
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 3. Data: 2003-01-26 14:51:04
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

> [...]
    > Odprawę pieniężną ustala się według zasad obowiązujących przy obliczaniu
    > ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Wydatki z tego tytułu są

    Ej, ej, odprawa sie nalezy w przypadkach szczegolnych, a nie tylko z z
    samego faktu rozwiazania umowy o prace. Podczas okresu wypowiedzenia placi
    sie normalna pensje i juz. Pomyliliscie okresy wypowiedzenia (slusznie 1- i
    3- miesieczne w zaleznosci od dlugosci stazu pracy u danego pracodawcy), a
    odprawe z powodu rozwiazania umowy o ptace z przyczyn lezacych po stronie
    pracodawcy, ktora przysluguje na podstawie przepisow tzw. ustawy o
    zwolnieniach grupowych. Tak wiec jezeli pracowales u tego pracodawcy ponad
    3 lata, to masz 3-miesieczny okres wypowiedzenia (tym samym placi Ci sie
    jeszcze za ten okres), pod warunkiem rzecz
    jasna, ze umowa byla na czas nieokreslony. Ale nie bedzie to odprawa, bo
    odprawa przysluguje Ci w wypadku przyczyn podanych w art. 1 ust. 1 ustawy o
    zwolnieniach grupowych, o ile te przeslanki rzecz jasna zaistnieja. No
    chyba ze idziesz na emeryture... Ale to calkiem inna historia.
    JG