    From: " 666" <j...@w...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak założyć własną "spółdzielnię" mieszkaniową?
    Date: Tue, 30 Jan 2007 09:44:02 +0100
    Sender: j...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wchodzę ;-)
    No ale ze spółdzielnią to jest parę kłopotów.
    Nic to te natury prawnej (bodajże co najmniej 15 członków, statut rejestrowany w
    sądzie, organa, chyba co roku trzeba
    składać bilans itp do sądu, raz na jakiś czas "lustracja").
    Finansowej, bo w spółdzielni wszystko jest wszystkich, czyli "niczyje".
    Trzeba mieć do siebie duże zaufanie, albo być zdeterminowanym.
    Można też pomysleć o założeniu własnego TBS-u, i paru innych rozwiązaniach.
    Jestem chętny, mam nawet grunt na oku ;-)
    JaC

    > ponieważ ostatnio ceny nieruchomości strasznie idą w górę, a do tego developerom
    zaczęło maksymalnie odpier*** z
    marżami pomyślałem że można by zebrać grupę zaufanych znajomych i wspólnie kupić
    ziemię, a później zbudować nieduży dom
    wielorodzinny.
    > Wtedy oszczędziłoby się na kosztach a dodatkowo miało dobrych sąsiadów :)
    > Jak należałoby takie przedsięwzięcie zorganizować od strony prawnej - założyć
    spółdzielnie, spółkę, stowarzyszenie?
    > Tak żeby docelowo każdy z mieszkańców miał księgę wieczystą na swój lokal, a
    budynkiem zarządzała wspólnota
    mieszkaniowa.

    It has removed 2981 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!