  • 1. Data: 2003-06-23 20:40:40
    Temat: Jak wymusić swoje pieniądze
    Od: "ULA" <i...@N...gazeta.pl>

    Sytuacja wygląda tak: Byłam zatrudniona na umowę o dzieło (luty-czerwiec),
    nie widziałam jeszcze na oczy zarobionych pieniędzy. Nie pomogło wezwanie do
    zapłaty, którego to wysłanie poradziła nam (jest nas parę osób) Inspekcja
    Pracy. Pytanie: jakie dalsze środki prawne zastosować? Dodam, choć to
    niewiele pewno wniesie, że pracowałam jako lektor w szkole językowej. Wiem,
    nie powinnam być zatrudniona na umowę o dzieło, ale szef jest prawnikiem,
    więc już on wie co mu można, a z czego jakoś wybrnie. Prawnicy, poradźcie jak
    wygrać z prawnikiem.

  • 2. Data: 2003-06-23 21:06:13
    Temat: Re: Jak wymusić swoje pieniądze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A z jakiego powodu uważasz, że nie mogła to być umowa o dzieło? jeśli jesteś
    przekonana, że tak jest, to powództwo do sądu o uznanie umowy za umowę o
    pracę. A później się zobaczy. Może coś wydobędziesz z Funduszu
    Gwarancyjnego.

  • 3. Data: 2003-06-23 22:07:58
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > Prawnicy, poradźcie jak wygrać z prawnikiem.
    Ależ to by było nieetyczne. To by wyglądało zupełnie tak, jak gdyby komisja
    lekarska miała uznać błąd lekarza:-)).
    A tak na marginesie: spotkałam się niedawno z podobnym przypadkiem i bardzo
    dobry skutek przyniosło "zbiorcze" zawiadomienie kuratorium oświaty. Nie
    wiem tylko, czy Twoja szkoła ma uprawnienia szkoły publicznej - w tamtym
    przypadku groziła im utrata tych uprawnień, więc był to bardzo skuteczny
    "bat".
    pozdrawiam:-)
    ewcia

  • 4. Data: 2003-06-24 06:17:03
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ULA" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc już on wie co mu można, a z czego jakoś wybrnie. Prawnicy, poradźcie

    witam, sam prowadze taką szkołę więc może spróbuj postraszyć go tak:

    - szkoła niepubliczna (bo pewnie taka to jest) musi byc zgłoszona w wydziale
    oświaty starostwa, zgodnie z ustawą o systemie oswiaty
    (http://www.men.waw.pl/prawo/ust_osw/rozdz_8.htm), art. 84 szkoła powinna
    posiadać status - w nim musza byc określone prawa i obowiązki pracowników,
    poczytaj ustawe, może coś nie gra w tej szkole, może nie ma statusu , może
    nie ma zgłoszenia - i po prostu spróbuj podkablować ich - może to niemoralne
    i mało skuteczne (jeśli to faktycznie prawnik)
    - w kuratorium nadzór nad takimi placówkami pełni Pan wizytator - może
    postarajcie się dotrzeć do niego,
    - naprawde nie wiem jak byłaś zatrudniona na umowę o dzieło - IMHO nie można
    tak, ale moge się mylić, popytaj ZUS i US

    a najlepiej to iddźcie do konkurencji lub otwórzcie mu konkurencyjną szkołe
    i zabierzcie swoich uczniów ;))

    pozdrowienia
    Sosik

  • 5. Data: 2003-06-24 19:31:50
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "ULA" <i...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > zapłaty, którego to wysłanie poradziła nam (jest nas parę osób) Inspekcja
    > Pracy. Pytanie: jakie dalsze środki prawne zastosować?
    Pozostaje ci tylko to co najfajniejsze w prawie - pozew o zapłatę. Jeżeli
    kwota która ci wisi jest mniejsza niż 5000 stosujesz druk postępowania
    uproszczonego, jeżeli nie pozew "zwykły". Dołączasz do tego umowę o dzieło
    która podpisałaś. W uzasadnieniu piszesz, że dzieło wykonałaś a
    wynagrodzenia nie otrzymałas.
    Jeżeli jesteś pewna zwycięstwa i masz wolną kwotę do zainwestowania wynajmij
    adwokata - wtedy twój "pracodawca" zapłaci dodatkowo jego wynagrodzenie (a
    jest ono spore).
    Jeżeli pozew chcesz napisać sama znajdź jakiś wzór w internecie i spróbuj
    wypełnić. W razie wątpliwości możesz zawsze zapytać na grupie ;)

    burenezo

  • 6. Data: 2003-06-24 19:37:43
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli pozew chcesz napisać sama znajdź jakiś wzór w internecie i spróbuj
    > wypełnić. W razie wątpliwości możesz zawsze zapytać na grupie ;)

    Mała uwaga - pod warunkiem ,że pracodawca jest wypłacalny.
    Pozdrawiam
    Michał