  • Data: 2005-04-17 07:24:25
    Temat: Re: Jak walczyć z nieuczciwą księgarnią internetową
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <d3s7fp$1g4$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:

    > Głównie:
    > art.10 ust.3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, co już było
    > powiedziane.

    Było owszem. Teraz tylko wystarczy zrozumieć. Ale to chyba trudniejsze
    niż znaleźć przepis.

    > Praktyką jest zabezpieczanie nagrań AV oraz oprogramowania i książek
    > banderolą / innym zabezpieczeniem uniemożliwiajacym skopiowanie /

    W życiu nie widziałam książki z banderolą zabezpieczającą ją
    przed kopiowaniem, a książek kupuję sporo i głównie przez internet.
    Masz jakiegoś linka do ilustrującej tę sytuację fotografii?
    Ale to oczywiście tak na marginesie, bo oczywiście banderola taka jest
    możliwa.

    > W skrócie "dla słabszych": rzeczy fizyczne typu: młotek, buty, opony
    > można zwrócić w określonym terminie bez podania przyczyny, pod warunkiem
    > "nie używania".

    To niech kolega "iniemamocny" jeszcze raz się zastanowi, czy aby
    faktycznie nie można odstąpić od umowy w przypadku kupna książek,
    oprogramowania i nagrań.

    > rzeczy których własnością są dane / zapis, czy to cyfrowy czy na
    > papierze, zwracasz też, bez problemów, w określonym terminie, pod
    > watunkiem, ze nie zostały "otwarte" czyli najczęściej odfoliowane.

    Skąd kolega "iniemamocny" wziął ten zapis na papierze?

    Renata