  • Data: 2010-01-30 18:31:31
    Temat: Re: Jak usunąćlokatorów?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-30, manfred <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Witam serdecznie. Od niedawna wynajmuje swoje mieszkanie małżeństwu. Od tego
    > oczywiście opłacam do US podatek. Niestety nie spisałem z nimi umowy. Ostatnio
    > stali sie na tyle uciążliwi, że postanowiłem im wypowiedzieć wynajem. Dostali
    > na to sześć dni. Niestety wg nich mają prawo do miesięcznego wypowiedzenia
    > (oni tak twierdzą).

    Ja bym się na Twoim miejscu cieszył, że chcą tylko miesiąc i nie chcą
    robić Ci problemów.

    Jeśli chodzi o okres wypowiedzenia:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=3179
    0&id_pismo=613&i=0
    ----
    Art. 688.
    Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz jest
    płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące
    naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.
    ----

    IMHO mają prawo siedzieć trzy pełne miesiące.

    > Przyczyną wypowiedzenia jest w głównej mierze to że przez
    > kilka miesięcy nie chcieli usunąć usterki w wyniku której zalewali poniżej
    > sąsiada. Mało tego zepsuł im się bojler który cieknie i niszczy mi wannę.
    > Nie chcą naprawić tej usterki twierdząc że to należy do mnie.

    I mogą mieć rację. Kodeks jak wyżej:

    ----
    Art. 681. Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą
    w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian,
    podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne
    naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody.
    ----

    Z podkreśleniem na 'drobne'. Jak naprawa u Ciebie wiąże się np. z wymianą
    boilera, czy remontem łazienki, to IMHO się to nie kwalifikuje do
    "drobnych" usterek. Ciężko powiedzieć, bo nie zna się charakteru
    uszkodzenia.

    Do tego można się powołać na ustawę o ochronie praw lokatorów art. 6a.
    Nie wiem też czy przy braku umowy pisemnej ma zastosowanie Art. 681 k.c.

    > Powtarzam nie ma żadnej umowy co do tej kwestii.

    Zawsze jest umowa. Co najwyżej w formie ustnej :)

    > W jaki sposób mogę usunąć tych lokatorów z mojego mieszkania.

    W żaden. Jak sami chcą się wynieść i to tylko po miesiącu, to się ciesz :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl