  • Data: 2004-06-08 08:15:01
    Temat: Re: Jak ustalić skład osobowy SC ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Jun 2004 p...@p...onet.pl wrote:
    >+ Faktura VAT - podpisana przez osobę C - 30 maja 2003
    >+ Spóła posłiuguje się nazwą: SPÓŁKA SC - wspólnik A, wspólnik B

    ...ale ty masz roszczenie CYWILNE, tak ?

> [...]
    >+ ewidencji działalności na podstawie oświadczenia wspólnika (oboje wspólnicy pod
    >+ jednym numerem 111)
    >+
    >+ SPÓŁKA SC figuruje w ewidencji pod nr 222 - wspólnik A - 14 listopada 2003,
    >+ wykreśla swoją ziałalność
    >+
    >+ SPÓLKA SC figuruje w ewidencji pod nr 333 - wspólnik B - po wykreśleniu
    >+ wspólnika A ze SPÓLKI SC,wspólnik B wciąż figuruje we wpisie jako wspólnik
    >+ SPÓŁKI SC (samodzielnie).... więc musi gdzieś byćdrugi, albowiem nie może taki
    >+ twór (teoretycznie) funkcjonować w obrocie

    Może być z innego miasta.

    >+ Osoba C (która podpisałą F.Vat na dane SPÓŁKA SC wsp. A wsp. B) figuruje w
    >+ ewidencji ALE jako wspólnik spółki o INNEJ nazwie aniżeli SPÓŁKA SC.

    Hm... a masz pewność że chodzi o tą samą osobę czy o osobę o tym
    samym imieniu i nazwisku ? :)
    IMHO - całkiem rozsądnie pisał brett: jak roszczenie jest cywilne
    i jesteś pewien że było do spółki "A & B" to walisz do nich z wszystkich
    dział nie przejmując się NIPami, REGONAMi i czymś tam jeszcze.
    BYĆ MOŻE udzielili np, pełnomocnictwa do podpisania f-ry osobie "C"
    - jak nie to ci wyłożą że nie ( wtedy to nie wiem co - osobę "C"
    chyba ścigać :] ?).
    Natomiast przewinęła się w wątku sugestia jakoby trzeba było pozwać
    *wszystkich* wspólników S.C. - a skąd ten pomysł ??
    Słowo kluczowe "odpowiedzialność solidarna" już umarło śmiercią
    naturalną ? ;) Oczywiście w interesie wierzyciela jest pozwać
    wszystkich - za jednym zamachem ma w ręku kij na każdego - ale
    IMHO to NIE WYKLUCZA pozwania tylko jednego wspólnika "celem
    uregulowania".
    Gdzieś się mylę ?

    pozdrowienia, Gotfryd