eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest że człowiek jeszcze nie skazany a już nazywają go mordercą? › Re: Jak to jest że człowiek jeszcze nie skazany a już nazywają go mordercą?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest że człowiek jeszcze nie skazany a już nazywają go
    mordercą?
    Date: Tue, 12 Mar 2013 12:56:29 +0100

    W dniu 2013-03-12 12:44, Mr. Misio pisze:
    > To ze media osadzaja przed procesem to efekt tego, ze glowa juz dawno
    > sie zepsula.

    Nie wydaje mi się. To raczej efekt tego, że procesy trwają latami,
    zamiast tygodniami. Gdyby nazywać mordercą tylko tego, kto został
    prawomocnie skazany, to okazałoby się, że słowo wypadłoby ze słownika,
    byłoby bowiem używane (nieużywane) głównie w zapomnianych przez
    wszystkich sprawach sprzed lat.

    A tak w ogóle mordercą jest ten, co zabija, a nie ten, co zostaje
    skazany za zabicie. Mam wrażenie, że w myśl niektórych grupowiczów,
    największy morderca XX wieku - Józef Stalin - wcale nie może być
    uznawany za mordercę...

    --
    Liwiusz