    From: "Jona" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tymi urlopami ?
    Date: Wed, 20 Aug 2003 11:41:54 +0200

    Użytkownik "RS" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bhvcpv$1a4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > a jak to jest w takim przypasku:
    > kolezanka zaraz po studiach (4,5 roku studiowania) zaczyna prace (od
    > 1kwietnia 2003).
    Do chwili zakończenia studiów liczy się jej do urlopu staz szkoły średniej,
    załóżmy iz miała ogólnokształcącą to 4 lata, czyli wychodzimy z limitu 20
    dni urlopu.

    Pierwszy urlop przysluguje jej po 0,5 roku. Jaki?10dni?
    tak. (w połowie wymiaru jaki przysługiwał jej będzie po przepracowaniu roku.

    > pozniej po roku? jaki? Nowe dni dostaje z poczatkiem nowego roku.

    Jeśli zaczęła pracę 01 kwietnia 2003 roku to prawo do 10 dni przysługuje
    jej po 01 października (po 6 miesiącach) tego roku. (art. 153 par 1)
    Po 01 kwietnia 2004 roku może wykorzystać dalsze 10 dni do końca roku
    kalendarzowego. (art 153 par 2 kp)
    Prawo 20 dni do następnego urlopu nabywa począwszy od nowego roku czyli 01
    stycznia 2005 roku.

    > No i teraz z tego jak ja to widze, przez caly czas leci jej staz pracy do
    > urlopu tyle ze nie moze go wykorzystac przez pol roku.. , potem przez
    > kolejne pol roku nie moze wykorzystac reszty urlopy i tak az do konca roku
    > kiedy powinna dostac nowe dni urlopy. Wg. moich obliczen po 2kwietnia2003
    > zakladajac ze wczesniej urlopu nie miala nalezt sie jej 40dni wolnego ?
    Czy
    > mam racje ???

    Dygresja własna: zaczyna dopiero pracować i od razu chce urlop. Nie
    kombinuj. Twoje szacunki są niedokładne:
    20 dni od 01 kwietnia 2003 roku do 31 grudnia 2004 roku. Następny urlop od
    01.01.2005 i to w wymiarze jeśli skończy studia 8 lat + staż pracy po
    ukończeniu studiów - jeśli będzie więcej niż 10 lat to 26 dni.

    Pozdrawiam
    Joanna