    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak spłacić dlug bez posrednikow?
    Date: Fri, 22 Dec 2006 19:44:27 -0600

    "gosia" <m...@B...pl> wrote in message
    news:emgsar$avj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > TP mowia, ze im juz nie mozna placic, bo sprzedali dlug. W tej firme
    > windykacyjnej - ze jak nie ma tyle, zeby wpacic od razu - wystarczy mala
    > rata i pozniej kolejne, bedzie wtedy mniej do splacenia, niz to, co juz im
    > sie niby nalezy. Oczywiscie o zadnej umowie pisemnej ani dokladnym
    > regulaminie nic nie bylo, chyba tylko taka ustna umowa... I tu moje
    > pytanie, co robic w takiej sytuacji, jak splacic ten dlug i komu, zeby nie
    > urosl on do kwoty nie wiadomo skad wzietej? Jak reagowac na telefony i
    > pisma z tej firmy, zeby nie uznac ich wygorowanych roszczen?

    Broń boże nie reagować, nie dzwonić i nie pisać.
    Aż do czasu ewentualnego pisma z sądu.
    Wszelkiego rodzaju promocję zachety wpłacenia choćby złotówki maja na celu
    przerwanie biegu przedawnienia.
    Aby potem za następne 3 lata znowu zachęcić do wpłacenia złotówki.
    W efekcie po 10 latach jak kwota będzie 10 razy wyższa pójdą bez skrupulów
    do sadu i wygrają sprawę bez problemu.
    Wówczas okres pormocyjny sie skończy.

    > Jak pozbyc sie wreszcie tego dlugu (w gre wchodzi splata w ratach) ale nie
    > dac zarobic podejrzanym firmom.

    Dług za świadczenie okresowe jakim jest telefon przedawnia się zdaje po 2
    latach, więc wiekszości z nich już w ogóle nie trzeba spłacać.
    Firma windykacyjna zdaje sobie z tego sprawę i robi wszystko aby bieg
    przedawnienia reszty długu przerwać.

    > Do kogo ew. zwrocic sie o porade?
    Do prawnika.