  • Date: Mon, 29 Nov 2004 22:39:59 +0100
    From: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się umówić z żoną?

    Boguslaw Szostak napisał(a):
> [...]
    > --
    >
    > Art. 52. § 1. Z ważnych powodów każdy z małżonków może żądać zniesienia
    > przez sąd wspólności majątkowej zarówno ustawowej, jak i umownej.
    > § 2. Wspólność majątkowa ustaje z dniem oznaczonym w wyroku, który ją znosi.
    >
    > Art. 53. Wspólność zarówno ustawowa, jak i umowna ustaje z mocy prawa w
    > razie ubezwłasnowolnienia jednego z małżonków.
    >
    > Art. 54. Z chwilą ustania wspólności majątkowej między małżonkami powstaje
    > między nimi rozdzielność majątkow
    > ---
    >
    > Ja widzisz zona nie ma tu wiele do gadania.

    Zgadza się, ale wymaga to czasu. Żeby zrobić to szybko, muszę się z nią
    dogadać.

    > Zrobisz taki interes, ze ona zgodzi sie na to, co odniej nie zalezy,
    > a ty sie zgodzisz na to, co zalezy od Ciebie...

    Zgadzam się jak najbardziej -- tak naprawdę brak zgody na rozdzielność
    majątkową to po prostu szantaż. Tym bardziej, że już jakiś czas
    prowadzimy odrębne gospodarstwa domowe.

    > [...]
    > Mozecie PODZIELIC majatek WSPOLNY omiedzy siebie,
    > mozesz, tez das SWOJ dom Zonie, mozesz tez dac dom
    > OD RAZU SWYM DZIECIOM (a przynajmniej swoja czesc)
    >
    > W AKCIE darowizny mozesz USTANOWIC SLUZEBNOSC,
    > czyli PRAWO do zamieszkiwania parteru domu
    > przez Twoich rodziciw.

    O tym nie wiedziałem! Poczytam i zastanowię się, czy mi się to przyda.
    Swoją część mieszkania mam zamiar dać rzeczywiście dzieciom.

    > Poprostu zniescie wspolnosc majatkowa i PODZIELCIE sie majatkiem
    > WSPOLNYM tak, by owa sluzebnosc dla rodzicow "rownowazyla"
    > to, co "fizycznie" otrzymasz mniej..
    > czesc swego mozesz od razu dac dzieciom - nawet maloletnim..

    Serdecznie dziękuję za pomoc! Zastanowię się nad tym.

    Pozdrawiam

    J.