    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się umówić z żoną?
    Date: Mon, 29 Nov 2004 11:53:00 +0100

    Jacek Ostrowski pisze:

    > Może niejasno się wyraziłem. Zdaję sobie sprawę z różnicy między tymi
    > dwoma rzeczami. Chodzi o to, że żona nie zgadza się na polubowne
    > zniesienie wspólności majątkowej, więc chcę zawrzeć z nią umowę, że:

    male uzupelnienie
    kro mowi
    --

    Art. 52. § 1. Z ważnych powodów każdy z małżonków może żądać zniesienia
    przez sąd wspólności majątkowej zarówno ustawowej, jak i umownej.

    Art. 53. Wspólność zarówno ustawowa, jak i umowna ustaje z mocy prawa w
    razie ubezwłasnowolnienia jednego z małżonków.

    Art. 54. Z chwilą ustania wspólności majątkowej między małżonkami powstaje
    między nimi rozdzielność majątkow
    ---

    Ja widzisz zona nie ma tu wiele do gadania.

    > - ona się zgodzi na rozdzielność majątkową _teraz_;
    > - ja się zrzeknę swojej części naszego majątku drobkowego w momencie,
    > gdy przejmiemy z matką własność budowanego dla niej mieszkania.

    Zrobisz taki interes, ze ona zgodzi sie na to, co odniej nie zalezy,
    a ty sie zgodzisz na to, co zalezy od Ciebie...

    Zalozmy ze niejestes takim draniem, jak sadzi Twoja Zona

    > Nie mogę się zrzec swojej części własności teraz, bo nie widzę powodu,
    > żeby ponosić ryzyko, że moja matka zostanie bez żadnego prawa do dachu
    > nad głową.

    Ty znowu z tym zrzekaniem..

    Mozecie PODZIELIC majatek WSPOLNY omiedzy siebie,
    mozesz, tez das SWOJ dom Zonie, mozesz tez dac dom
    OD RAZU SWYM DZIECIOM (a przynajmniej swoja czesc)

    W AKCIE darowizny mozesz USTANOWIC SLUZEBNOSC,
    czyli PRAWO do zamieszkiwania parteru domu
    przez Twoich rodziciw.

    > Mój problem polega na tym: jak sformułować taką obietnicę? Czy może ona
    > być jakimś rzeczywistym zabezpieczeniem dla mojej żony, która
    > najwyraźniej ma mnie za drania bez skrupułów?

    Poprostu zniescie wspolnosc majatkowa i PODZIELCIE sie majatkiem
    WSPOLNYM tak, by owa sluzebnosc dla rodzicow "rownowazyla"
    to, co "fizycznie" otrzymasz mniej..
    czesc swego mozesz od razu dac dzieciom - nawet maloletnim..

    Boguslaw